|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۲۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
اما احساس می‌کنم عده‌ای از حضور ما احساس خطر می کنند چراکه می‌دانند ما شجاعانه به میدان می‌آییم و همه چیز را رک می‌گوییم.
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از ترکیب یک طرفه کمیته تفحص بورسیه‌های غیرقانونی در مجلس می‌گوید که با ورود جدی و خوب دولت به این بحث نیازی به اینگونه بررسی‌های مجلس نیست.

جواد هروی در ارتباط با آخرین وضعیت بررسی بورسیه‌های غیرقانونی در کمیته مجلس گفت: برخی از دوستان ترجیح دادند که بنده در این کمیته عضو نباشم و حالا آقایان زارعی، نبویان، سلطانی صبور، جعفری و اختیاری از اعضای این کمیته بررسی هستند اما به بنده اجازه عضویت در این کمیسیون داده نشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به شما اجازه حضور در این کمیته داده نشد گفت: نمی‌دانم اما احساس می‌کنم عده‌ای از حضور ما احساس خطر می کنند چراکه می دانند ما شجاعانه به میدان می آییم و همه چیز را رک می گوییم. به هر حال من احساس می‌کنم آنچه که تکلیف مجلس در مورد روشنگری از وضعیت بورسیه‌ها بوده است انجام شده است. با دستور رییس جمهور و ورود وزیر دادگستری اقدامات عملی در مورد این تخلفات در حال شکل گیری است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه وزارت دادگستری ورود خوبی در این مسئله داشته است، خاطرنشان کرد: وزیر دادگستری اعلام کرد که در همین راستا از افرادی که از طریق بورسیه های غیرقانونی دکترا گرفته اند هزینه تحصیلشان را دریافت می‌کنند و از استخدام‌شان هم جلوگیری خواهد کرد که همین موضوع نشان می‌دهد که دولت قصد کوتاه آمدن در برابر این موضوع را ندارد.

هروی یادآور شد: به نظر می‌رسد که در مورد بورسیه‌های غیرقانونی دولت ورود خوبی داشته است و دیگر نیازی به کمیته‌های این چنینی نباشد هرچند که ترکیب آنها یک طرفه باشد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه از سایر مشکلات وزارت علوم همچون تخلفات اداری و مالی بی‌خبر است،افزود: ما بیشتر در مورد بحث بورسیه‌ها بررسی داشته‌ایم. در حال حاضر دیوان مجاسبات و دستگاه‌های قضایی نیز باید به مسئله تخلفات اداری و مالی وزارت علوم در گذشته وارد شوند. اما به نظر می‌رسد با ورود جدی دولت به بورسیه‌های غیرقانونی دیگر نیازی به بررسی‌های این شکلی مجلس نباشد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین