|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۳۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
۲ هزار میلیارد تومان برای ۴۰۰ هزار بازنشسته در قالب وام پنج میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر به ظرفیت تسهیلات گیرندگان اضافه شده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان یکی از پیشنهاداتی است که به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه شده و در دستور کار قرار گرفته است.

 جمشید تقی زاده در نشست با روسای کانون های بازنشستگی سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: برای اجرای این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا حقوق بازنشستگان را به حداقل حقوق شاغلان فعلی نزدیک کنیم.

وی بیان کرد: سه درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری اعضای صندوق بازنشستگان کشور یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان حقوق دریافت می کنند.

تقی زاده در ادامه افزود: برای جلوگیری از تعویق در پرداخت حقوق بازنشستگان بخشنامه‌ای صادر کردیم تا زمانی که بازنشستگان حقوق خود را دریافت نکرده‌اند حقوق شاغلان هم پرداخت نمی‌شود که پیرو این بخشنامه هم اینک حقوق بازنشستگان زودتر پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در ادامه اظهار کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۸ حتما باید برای صندوق بازنشستگان درنظر گرفته شود تا بتوانیم پاسخگوی این قشر از جامعه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار میلیارد تومان برای ۴۰۰ هزار بازنشسته در قالب وام پنج میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر به ظرفیت تسهیلات گیرندگان اضافه شده است.

تقی زاده تصریح کرد: همچنین ظرفیت خدمات سفر بازنشستگان نیز از ۱۰۰ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر افرایش پیدا کرده است.

وی گفت: پنج هزار میلیارد تومان از سال ۹۵ تا کنون برای صندوق بازنشستگان در بودجه دیده شده که با این مبلغ حقوق بازنشستگان از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین