|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه شامل مسایل هسته ای، روابط دوجانبه و موضوعات دیگر است، گفت: از موضوع روسیه در موضوع هسته ای قدردانی می کنیم.
محمدجواد ظریف روز جمعه در دیدار سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه افزود: میزان رفت و آمدهای سیاسی دو کشور پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری به طور بی سابقه ای افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ما در طول روی کار آمدن دولت یازدهم دو ملاقات در سطح سران دو کشور داشتیم و دو ملاقات دیگر هم طی یکماه آینده در این سطح خواهیم داشت.

رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بسیار خوشحالم که در یکسال اخیر سه بار به مسکو سفر کرده ام و این ملاقات هفتمین دیداری است که در یکسال گذشته با آقای لاوروف داشته ام.

ظریف ادامه داد: روسای جمهوری ایران و روسیه برای ما نقشه راه و یک رابطه دراز مدت ترسیم کرده اند و ما موظف به پیگیری آن به نفع دو ملت و صلح جهانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: روسیه و ایران دارای سوابق تاریخی دراز مدت و منافع مشترک قابل توجه هستند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما با تهدید مشترک در منطقه به نام افراط مواجهیم، اضافه کرد: تحولات چند ماه گذشته نشان می دهد که دیدگاه مشترک ایران و روسیه در این باره درست بوده است.

ظریف گفت: بسیاری از اعضای دیگر جامعه بین المللی نیز نگاه دیگری به این پدیده داشته اند که این یک اشتباه راهبردی بوده است.

وی اظهار داشت: ایران و روسیه می توانند در سطح بین المللی برای مبارزه با افراط نقش مهمی ایفا کنند که به ضرر هیچکس نیست و به نفع صلح و امنیت جهانی است.

وزیر امور خارجه گفت که سطح دو هیات نشان دهنده عمق روابط و گستردگی آن در حوزه های مختلف است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین