|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
سخنگوی دولت در سخنان پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران گفت: دولت در یک سال گذشته تورم را از 45 درصد به کمتراز 25 درصد رساند.
محمد باقر نوبخت در جمع نماز گزاران تهرانی اظهار کرد: همچنین مهمترین تمرکز دولت دولت در یک سال اخیر توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بوده است و تلاش کرده تا در جهت افزایش قدرت خرید آنها اقدام کند .

وی تصریح کرد: توجه به وضعیت معیشتی مردم در حوزه اقتصاد افزایش قدرت خرید خانوارها را امکان پذیر می کند .

نوبخت در ادامه با بزرگداشت هفته دولت گفت: این هفته فرصت بزرگی است تاخدمتگزاران مردم بتوانند گزارشی از انجام طرح های عمرانی وخدماتی را به مردم ارایه دهند .

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری بر بهبود معیشت مردم تاکید کرد و گفت: دولت در عرصه های اقتصادی همواره طی یک سال گذشته به دنبال این بود که با کنترل تورم و نوسانات ارزی، قدرت خرید مردم افزایش یابد.

نوبخت تصریح کرد: دولت از زمان شروع بکار خود به دنبال کنترل دو عامل نرخ پرشتاب تورم و نوسانات ارزی در بازار بود و به همین منظور همه توان خود را در مسیر افزایش خرید مردم و مقابله با بی انضباطی مالی برای جلوگیری از کسری بودجه بکار گرفت.

سخنگوی دولت از همراهی مجلس شورای اسلامی در اصلاح بودجه سال 92 تقدیر کرد و اظهارداشت: دولت با ارایه لایحه ای بودجه 210 هزار میلیارد تومانی را به 150 میلیارد تومان کاهش داد تا بدین وسیله تاحدودی از کسری بودجه جلوگیری کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در عرصه های درمانی اظهار امیدواری کرد: دولت با اجرای برنامه های مناسب اقتصادی بتواند تورم کشور را به تک رقمی و یا به صفر کاهش دهد.

نوبخت یادآورشد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید برای کاهش هزینه های درمانی مردم اقدامات مناسبی را آغاز کرده به طوری که هم اکنون مردم برای انجام خدمات مورد نیاز پزشکی در صورتی که وارد بیمارستان شوند، حداکثر 10 درصد در شهرها و در روستاها حداکثر5 درصد از هزینه های بیمارستانی خود را پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت بد اقتصادی سبب شده بود که ارزش پول ملی به یک سوم تقلیل پیدا کند، گفت: تلاش ما در دولت این بود که قیمت ارز واقعی شود تا با واقعی شدن قیمت آن و ثبات اقتصادی به تولید و همچنین مردم کمک بزرگی شود.

نوبخت با بیان این که نرخ بالای بیکاری و رکود اقتصادی غم بزرگی برای ما است، گفت: در این شرایط مردم عزیز کشورمان از عدم اشتغالزایی و بیکاری رنج می برند و این برای ما قابل قبول نیست زیرا با بودن جوانان آماده کار نمی توانیم از ظرفیت های موجود برای رونق فضای کسب و کار استفاده کنیم.

وی با اشاره به مزیت های رشد اقتصادی، یادآورشد: تا یک سال پیش رشد اقتصاد ملی همواره منفی بود، اما با برنامه ریزی مناسب طبق گزارش مرکز آمار طی سه ماهه نخست سال جاری، رشد اقتصادی کشور نیم درصد مثبت بوده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مردم فهیم ایران انتظار ندارند که دولت ظرف یک سال تمام مشکلات را حل و فصل کند، اما انتظار دارند که دولت با رویکرد درست و با استناد به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند چشم انداز توسعه ایران به جایگاه نخست اقتصادی در منطقه دست پیدا کند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در 24 بند ، اظهار داشت: به همین منظور و به دستور رییس جمهوری مقرر شده که برنامه ششم توسعه کشور بر اساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تنظیم شود.

نوبخت تاکید کرد: تمام تلاش و مساعی دولت بهبود وضعیت اقتصادی است و در همین راستا با تاکید مقام معظم رهبری دولت با کاهش هزینه های جاری همواره به دنبال افزایش اعتبارات عمرانی است تا فرزندان این ملت در بخش دولتی و خصوصی با تخصیص اعتبارات عمرانی اشتغال بکار داشته باشند.

وی تصریح کرد: آمارهای رسمی نشان می دهد که طی پنج ماهه نخست سال جاری اعتبارات طرح های عمرانی 2/3 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است و در بودجه سال 93 نیز دولت به افزایش طرح های عمرانی اهتمام ویژه ای داشته است.

وی افزود: هم اکنون دو هزار و 906 طرح ناتمام در کشور وجود دارد و دولت در صدد است با اولویت بندی این طرح را تا اسفند ماه سال جاری افتتاح کند و اگر هم طرحی بماند در نیمه نخست سال 94 به پایان برسد.

نوبخت در خصوص موضع دولت در برابر حفظ ارزش های انقلاب اسلامی گفت: دولت به حفظ ارزش های انقلاب اسلامی متعهد است و برای همین منظور یک هزار میلیارد تومان برای انجام امور ایثارگران به خصوص خانواده محترم شهدا، اختصاص داده شد زیرا اعضای دولت تدبیر و امید در طول هفته با بیش از 18 تا 19 ساعت کار، همواره به دنبال تکریم ایثارگران و مردم بزرگوار ایران هستند.

وی در ادامه به رویکرد دولت در عرصه های بین المللی اشاره کرد و افزود: دولت همزمان در عرصه های اقتصادی در عرصه جهانی نیز به حفظ حق وحقوق مردم و حقوق تمام مسلمین جهان توجه جدی دارد به طوری که جمهوری اسلامی ایران تاکنون به خوبی توانسته از حقوق مردم عراق و دیگر کشورهای اسلامی از جمله سوریه، لبنان و غزه با افتخار دفاع کند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اقدامات مستکبران، گفت: دولت های مستکبر و در راس آنها امریکا، 10 میلیارد دلار از منابع ارزی حاصل از فروش نفت ما را بلوکه کرده تا با اعمال تحریم های ناجوانمردانه خود به اقتصاد ملی ما لطمه بزند.

به گفته این عضو کابینه دولت یازدهم، تحریم های ناجوانمردانه مستکبران سبب شده بود که تولید نفت ایران از چهار میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه کاهش یابد و پول آن نیز در حسابهایی که تحریم بود واریز می شد به طوری که بانک مرکزی نیز نمی توانست از آن برداشتی انجام دهد.

نوبخت به استیفای حق و حقوق ملت بزرگ ایران تاکید کرد و افزود: استیفای حقوق مردم در این بخش و به خصوص در زمینه هسته ای سبب شد تا دولت در زمینه رفع تحریم های ظالمانه گام های اساسی بردارد تا بتواند در عرصه های جهانی از حق و حقوق مردم به خوبی دفاع کند.

وی به دیدار هیات دولت با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت اشاره کرد و گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری تلاش های دولت در عرصه های اقتصادی از جمله مهار تورم و خدمات درمانی را تایید کردند و مواضع دولت در عرصه های خارجی نیز در این دیدار از سوی معظم له مورد تایید قرارگرفت.

نوبخت در پایان به تکریم و تجلیل از دو دولتمرد بزرگ شهید رجایی و شهید باهنر در هفته دولت پرداخت و افزود: هفته دولت فرصتی است تا دولتمردان بتوانند گزارش کار خود را به صاحبان اصلی خود که همانا مردم بزرگوار ایران هستند، ارایه دهند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین