|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۲
کد خبر: ۲۳۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
امام جمعه موقت تهران با بیان این که تمام زیر ساخت های لازم برای تبدیل شدن ایران به یک قدرت بزرگ متوازن با قدرت سیاسی در کشور فراهم شده است، گفت: باید امروز جامعه علمی و دانشگاهی از تمام ظرفیت خود برای تولید علم و ثروت استفاده کند تا چشم انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی را به سرعت محقق کنند.
امام جمعه موقت تهران گفت: در حال حاضر ایران اسلامی راهبر امنیت دنیای اسلام، منطقه و جامعه انسانی است.

 حجت الاسلام سید محمد حسین ابوترابی، صبح چهارشنبه در همایش بزرگ ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و رسالت نخبگان در دهه پنجم انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: مدیران استانی و کشوری باید به طور جدی برای رسیدن ایران به اقتدار سال ۱۴۰۴ تلاش شبانه روزی داشته باشند و نشانه های این اقتدار از هم اکنون همانند تابلویی در جلوی چشم همگان قرار گرفته است.

وی افزود: ایران ۱۴۰۴ یک کشور توسعه یافته در زمینه های مختلف در سطح منطقه و جهان خواهد بود و مدیران هم باید با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل  متکی بر اصول اخلاقی و ارزش های ملی، انقلابی حفظ کرامت، حقوق انسان ها و برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و متکی به سهم برتر انسان ها در تولید ملی این نقشه راه رسیدن به این موفقیت را هموارتر کنند.

ابوترابی ادامه داد: جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف به دلیل داشتن ظرفیت ها، استعدادها، رهبری و مدیریت شایسته رهبر انقلاب قدم های بلندی برداشته و در مسیر چشم انداز حرکت کرده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز این کشور از جایگاه فاخر و برجسته در عرصه سیاسی، مبدل به یک قدرت بزرگ و تاثیرگذار در منطقه و فرا منطقه ای شده است که این قدرت بدون تکیه به کشورهای خارجی بزرگ به دست آمده است.

به گفته وی امروز سیاست مداری نیست که این جایگاه را نبیند و به آن اعتراف نکند.

ابوترابی با بیان این که کار در عرصه علمی کشور با شتاب حرکت می کند، اظهار کرد:در حوزه تجاری سازی علم هم موقعیت ایران ممتاز است و امروز در رتبه ۱۰ تا ۱۵ در حوزه های علمی مختلف از جمله فناوری نانو، هوا فضا، هسته ای و لیزر  به موفقیت های زیادی دست یافته ایم.

وی افزود: موقعیت استثنایی ایران در رشته های مختلف علمی از مزیت های وجود انقلاب است، افتخاری که هیچ کشوری در این زمان کوتاه نتواست به آن دسترسی پیدا کند.

استفاده از ظرفیت جامعه علمی کشور

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که نقش ایران در امنیت منطقه بسیار مهم است، تصریح کرد: در حال حاضر ایران اسلامی راهبر امنیت دنیای اسلام، منطقه و امنیت جامعه انسانی است.

وی ادامه داد: حضور آمریکا در کشور سوریه، عراق و منطقه جز جنگ افروزی بی عدالتی و ناامنی دستاورد دیگری نداشته است و جمهوری اسلامی در این عرصه گام های بلندی برای حمایت از انسان های بیگانه برداشته است.

ابوترابی گفت: در حوزه امنیت، این جمهوری اسلامی است که امروز برای منطقه و اروپا خلق امنیت کرده است، چرا که اگر جایگاه ایران در منطقه پررنگ نبود، همین اندازه امنیتی که در قاره اروپا مشاهده می شود هم قطعاً وجود نداشت.

وی افزود: حرکت کشور به سمت توسعه در بخش های مختلف، این افق بلند را فرا روی جامعه جهانی ترسیم کرده است و ایران اسلامی در ایجاد زیر ساخت های اقتصادی مهم از جمله توسعه، رشد و تربیت نیروی انسانی توانا از جایگاه بسیار استثنایی برخوردار است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که تمام زیر ساخت های لازم برای تبدیل شدن ایران به یک قدرت بزرگ متوازن با قدرت سیاسی در کشور فراهم شده است، گفت: باید امروز جامعه علمی و دانشگاهی از تمام ظرفیت خود برای تولید علم و ثروت استفاده کند تا چشم انداز  ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی را به سرعت محقق کنند.

وی در ادامه افزود: ایران در استانه ۴۰ سالگی انقلاب در اوج قدرت قرار دارد و این قدرت به وضوح در فرا مرزها  دیده می شود و بر همه مسئولان و مردم واجب است تا در اوج این قدرت برای حفظ نظام، فقر، فساد و بی عدالتی را از این جامعه در هر اندازه ای که ممکن است ریشه کن کنیم.

اما جمعه موقت تهران با اشاره به این که قدم های اصلاحی هزینه دارد، تصریح کرد: کوچک شدن دولت و سپردن امور غیر حاکمیتی به دیگران هزینه بر است، اما اجرای ابلاغ سیاست های رهبری ذیل اصل ۴۴ و مبارزه جدی با فساد از مهم ترین اموری است که باید به آن توجه شود.

به گفته ابوترابی اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس هزینه نمی کردیم، امروز این عزم برای ملت ایران و دنیای اسلام خلق نشده بود که به جرات در برابر دشمنان بایستند و به افق های بلند مدت توسعه بیندیشند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین