|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۳۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
بر اساس اعلام مسئول تیم امداد و نجات اندونزی، درحالیکه شمار قربانیان زلزله و سونامی در این کشور به ۱۵۷۱ نفر رسیده است، هنوز بیش از هزار نفر مفقود هستند.
 احمد حمیم مسئول تیم امداد و نجات اندونزی امروز شنبه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: امواج دریا در جزیره «سولاوسی» این کشور روزانه اجساد قربانیان سونامی را به سواحل می آورد.

مسئول تیم امداد و نجات اندونزی در این خصوص گفت: ۷ روز است به عملیات امداد و نجات ادامه می دهیم. تاکنون ۱۱ جسد را در سواحل کشف کرده و بیش از ۱۰۰ جسد را از زیرآوار خارج کرده ایم.

بر اساس بیانیه‌ اخیر آژانس مدیریت بحران ملی اندونزی قربانیان این زمین‌لرزه و سونامی به ۱۵۷۱ رسیده است.

به گفته مقامات هنوز بیش از هزار نفر مفقود هستند و دست‌کم ۳ هزار خانه مسکونی تخریب شده است.

عملیات امداد و نجات در محل وقوع حادثه علاوه بر سازمان امداد و نجات ملی این کشور توسط تیم های محلی و تیم های خارجی ادامه دارد.

گفتنی است مرکز زمین‌شناسی و لرزه‌نگاری آمریکا (USGS) اعلام کرد زمین‌لرزه‌ به قدرت ۷.۵ ریشتری صبح روز جمعه دو هفته گذشته در ۲۷ کیلومتری شمال شرق منطقه «دونگالا» از توابع جزیره «سولاوسی» این کشور به وقوع پیوسته بود که در شهرهای دونگالا و پائولا منجر به سونامی شده است.

اندونزی در حلقه آتش در حوزه اقیانوس آرام واقع شده که در آنجا زمین‌ لرزه‌ها و فوران‌های آتش‌فشانی زیاد رخ می‌دهد. در این کشور در ۲۶ دسامبر سال ۲۰۰۴ نیز زلزله‌ای به بزرگی ۹.۱ ریشتر رخ داده و سونامی بعد از آن منجر به کشته شدن ۲۳۰ هزار نفر شده بود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین