|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۷
دکتر جهانگیری در دیدار دبیر کل سازمان بین المللی استاندارد:
کد خبر: ۲۳۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
دولت جمهوري اسلامي ايران از همه توافقات سازمان ملي استاندارد ايران با سازمان بين المللي استاندارد حمايت مي كند و براي ايجاد دبيرخانه هاي مختلف در ايران كه مدنظر سازمان بين المللي استاندارد است آمادگي دارد.
 معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه یکی از پیش نیاز‌های اصلی توسعه، استاندارد سازی کالا‌ها و فرآیند‌های مختلف تولید است، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران تلاش‌های زیادی برای استاندارد سازی در جهت منافع ایران و کشور‌های اطراف انجام داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر اسحاق جهانگيري عصر (چهارشنبه) در ديدار «سرجيو موجيكا» دبيركل سازمان بين المللي استاندارد ( ايزو) اظهار داشت: ايران به عنوان كشوري در حال توسعه با وجود برخي محدوديت ها علاقمند است از ظرفيت هاي سازمان بين المللي استاندارد در جهت پيشبرد برنامه هاي توسعه اي خود استفاده كند.



معاون اول رييس جمهور با اشاره به جايگاه ايران در منطقه، از نيروي جوان و تحصيل كرده بويژه حضور هزاران فارغ التحصيل رشته هاي مهندسي به عنوان فرصتي براي توسعه ياد كرد و گفت: تجربه جمهوري اسلامي ايران در منطقه از همه كشورها در حوزه توسعه و صنعت بيشتر بوده است و مي تواند علاوه بر توسعه كشور به ساير كشورهاي همسايه براي پيشرفت كمك كند.

وي با اشاره به اقدامات سازمان ملي استاندارد ايران در استفاده از همه ظرفيت هاي علمي و اقتصادي كشور خاطر نشان كرد: سازمان ملي استاندارد ايران براي انجام ماموريت هاي خود همكاري خوبي با دانشگاه ها و فعالان اقتصادي كشور برقرار كرده است.

دكتر جهانگيري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحريم هاي يك جانبه و ظالمانه آمريكا عليه ملت ايران و آثار محدوديت زاي آن در برخي از بخش هاي علمي، فني و استاندارد، اظهار داشت: ما تمام مساعي خود را در جهت اقدامات پيش گيرانه بكار گرفته ايم تا به سلامت مردم و جامعه از اين بابت آسيب وارد نشود اما انتظار داريم كه سازمان هاي بين المللي نيز در اين زمينه به مسئوليت ها و وظايف خود به طور دقيق عمل كنند.

معاون اول رييس جمهور تصريح كرد: دولت جمهوري اسلامي ايران از همه توافقات سازمان ملي استاندارد ايران با سازمان بين المللي استاندارد حمايت مي كند و براي ايجاد دبيرخانه هاي مختلف در ايران كه مدنظر سازمان بين المللي استاندارد است آمادگي دارد.

وي با قدرداني از حمايت هاي سازمان بين المللي استاندارد براي حضور كارشناسان ايراني در كميته هاي فني و سطوح مختلف تصميم گيري اين سازمان، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد در زمينه هاي مورد نظر سازمان بين المللي استاندارد همكاري هاي خود را با اين سازمان ارتقاء دهد.

دبيركل سازمان بين المللي استاندارد (ايزو) نيز در اين ديدار با بيان اينكه ايزو سازماني بين المللي در حوزه تدوين استاندارد و استاندارد سازي است، گفت: تلاش اين سازمان تدوين استاندارد هاي جهاني است و رعايت استاندارد در همه شئون زندگي و نيز در توسعه اقتصادي و اجتماعي است.

«سرجيو موجيكا» تصريح كرد: سازمان بين المللي استاندارد صرفاً در اختيار كشورهاي توسعه يافته و پيشرفته نيست بلكه تلاش اين سازمان اين است كه وضعيت استاندارد را در تمام كشورهاي عضو ارتقاء ببخشد.




وي با قدرداني از تلاش هاي فعالانه سازمان ملي استاندارد ايران در همكاري با ايزو افزود: سازمان ملي استاندارد ايران نقش خود را براي همكاري و حضور مجدانه در سازمان بين المللي استاندارد بخوبي ايفا كرده با وجود چالش هاي پيش روي ايران، سازمان ملي استاندارد در كميته هاي فني ايزو حضوري فعالانه دارد.

دبيركل سازمان بين المللي استاندارد با اشاره به اينكه گروه منتخبي در ايزو تحت عنوان كميته فني براي پيشبرد و تدوين استاندارد هاي جهاني تشكيل شده است، گفت: اين كميته داراي ۱۵ عضو است كه ۶ عضو آن اصلي و ۹ عضو ديگر از طريق انتخابات ميان ۱۶۲ كشور عضو سازمان برگزيده مي شوند و خوشبختانه سازمان ملي استاندارد ايران يكي از ۹ عضو است.

وي با اشاره به ظرفيت هاي فراوان جمهوري اسلامي ايران و تلاش هاي انجام شده در جهت تدوين استانداردهاي جهاني گفت: سازمان بين المللي استاندارد در كنار ايران خواهد بود و از ظرفيت ها و تجربيات ايران در تدوين استاندارد هاي جهاني استفاده خواهد كرد.



«سرجيو موجيكا» افزود: سازمان ملي استاندارد ايران داراي ۳ دبيرخانه است و در سال ۲۰۲۰ ميلادي نشست هيات مديره فني سازمان بين المللي استاندارد در ايران برگزار خواهد شد و يكي از دلايل اين سفر اعلام حمايت از فعاليت هاي ايران و استفاده از تجربيات اين كشور در امر توسعه است.

وي افزود: سازمان بين المللي استاندارد تمام تلاش خود را براي تسهيل حضور كارشناسان ايراني در كميته هاي فني ايزو بكار خواهد گرفت و از حضور آنان استقبال خواهد كرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین