|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۲۳۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی صبح پنجشنبه - ۱۲ مهر - برای بازدید از زیرساخت‌های مرز شلمچه برای میزبانی از زائران اربعین، وارد این نقطه صفر مرزی شد و در جریان آخرین آمادگی‌های این مرز برای استقبال و میزبانی از زائران قرار گرفت.
 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی صبح پنجشنبه - ۱۲ مهر - برای بازدید از زیرساخت‌های مرز شلمچه برای میزبانی از زائران اربعین، وارد این نقطه صفر مرزی شد و در جریان آخرین آمادگی‌های این مرز برای استقبال و میزبانی از زائران قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، جمالی‌نژاد و هیات همراه و جمعی از مسئولان استانی و شهری از پارکینگ بزرگ اربعین مرزشلمچه، محوطه‌سازی‌ها، مسیر جدید جانمایی و استقرار مواکب اربعین و زیرساخت‌های دائمی که مطابق طرح جامع اربعین ایجاد شده، بازدید کرد.

جمالی‌نژاد در ادامه در جلسه ستاد اربعین شهرستان خرمشهر که با حضور معاون عمرانی و جمعی ازمدیران کل استانداری خوزستان، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان، امام جمعه خرمشهر و سایر مسئولان استانی و این شهر تشکیل شد، شرکت کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در این نشست با اشاره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در اجتماع بسیجیان مبنی بر اینکه باید در تدارک حماسه بزرگ اربعین باشیم وحماسه اربعین پدیده فوق‌العاده‌ای است که در هنگامی که دنیای اسلام نیازمند این پدیده است، بوجود آمده، تصریح کرد: موضوع اربعین حسینی در حقیقت یک کار اعتقادی است و به خدمت‌رسانی به مردم بزرگوار ایران در راهپیمایی عظیم و جهانی اربعین حسینی(ع) نباید به عنوان انجام یک وظیفه اداری صرف نگاه کنیم.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: تمامی نهادها و دستگاه‌های عمومی، دولتی و مردمی نظیر سال‌های گذشته امسال هم مخلصانه و با روحیه جهادی بخاطر خدمتگزاری به زائران حسینی وارد میدان عمل شده‌اند و ما دست‌اندرکاران وظیفه خود می‌دانیم که حمایت‌های لازم را انجام دهیم تا زوار امام حسین(ع) بتوانند به راحتی در مراسم اربعین حضور یابند.

جمالی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: موضوعات مرتبط با خدمت‌رسانی به زائران و تکمیل زیرساخت‌ها باید در استان‌ها پیگیری و نهایی شود و چنانچه موضوعی نیازمند رسیدگی‌های بیشتر بود، موارد را با جدیت در ستاد مرکزی اربعین حسینی و وزارت کشور پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: استان‌های معین مرزهای چهارگانه اربعین باید تا قبل از زمان حرکت زائران بسوی مرزها، از پیشرفت طرح‌ها مطابق برنامه زمان‌بندی ابلاغی، اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین تاکید کرد: تمامی شهرداری‌های استان خوزستان مکلفند از تمام ظرفیت‌های خود برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین استفاده کنند و شهرداری تهران هم در این زمینه اقداماتی را انجام خواهد داد.

همچنین مقرر شد روشنایی پارکینگ بزرگ اربعین طی دو هفته آینده تکمیل و اقدامات لازم در خصوص تقویت شبکه آبرسانی مرز شلمچه، با توجه به اقدامات موثر وزارت نیرو، انجام شود و هماهنگی‌های لازم در زمینه رفع سایر مشکلات مرتبط با امور زیرساختی با سایر دستگاه‌ها به عمل آید.

در جریان این بازدید، موضوعات مربوط با خدمت‌رسانی سایر دستگاه‌ها به زائران و نحوه عمل آنها مطرح و در خصوص آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، کمیته زیرساخت به عنوان یکی از کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی امور مربوط به پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های راه‌های مواصلاتی، زیرساخت‌های آب و برق، زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و زیرساخت‌های اسکان زائران را برنامه‌ریزی و بر اقدامات اجرایی نظارت می‌کند و وظایف این کمیته به تفکیک مرزهای چهارگانه به استانداری‌های ذیربط ابلاغ شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین