|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۳۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
احمد محجوب تصریح کرد: هیچ نیرو یا گروه شبه نظامی در عراق وجود ندارد که از خارج این کشور دستور بگیرد چه ایران باشد و چه هر کشور دیگری. ما از وقوع این ناآرامی‌ها و خساراتی که به برخی ساختمان‌ها وارد شده متاسف هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق با بیان این‌که هیچ نیرویی در کشورش وجود ندارد که از خارج دستور بگیرد، تاکید کرد: دولت ترامپ نباید در حمله به کنسولگری آمریکا ایران را مورد سرزنش قرار دهد.

 به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز احمد محجوب سخنگوی وزارت خارجه عراق که به منظور دیدار با مقامات آمریکایی به واشنگتن سفر کرده است از این‌که دولت ترامپ ایران را عامل حمله به کنسولگری آمریکا در بصره می‌داند انتقاد کرد و گفت: حوادث اخیر در بصره به طور کامل به دلیل اعتراضات سیاسی اتفاق افتاده و این بیان طبیعی دموکراسی است.

احمد محجوب تصریح کرد: هیچ نیرو یا گروه شبه نظامی در عراق وجود ندارد که از خارج این کشور دستور بگیرد چه ایران باشد و چه هر کشور دیگری. ما از وقوع این ناآرامی‌ها و خساراتی که به برخی ساختمان‌ها وارد شده متاسف هستیم.

وی که در یک میزگرد با حضور خبرنگاران در سفارت عراق در آمریکا صحبت می‌کرد همچنین گفت که دولت عراق نیروهای امنیتی را برای تضمین ایمنی و امنیت بصره به این شهر فرستاده است.

سخنگوی دستگاه قضایی عراق با اشاره به این‌که مقامات کشورش از تصمیم دولت ترامپ برای تعطیلی کنسولگری آمریکا در بصره متعجب شده‌اند، خاطر نشان کرد: دولت ترامپ نباید ایران را برای حملات به کنسولگری آمریکا مورد سرزنش قرار دهد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم کشورش برای بستن کنسولگری آمریکا در بصره خبر داد و گفت که واشنگتن این کار را به دلیل ایران انجام می‌دهد. وی مدعی شد که ایران پشت حمله به کنسولگری آمریکا در بصره قرار دارد و تهران را به طور مستقیم مسئول آن می‌داند.

احمد محجوب دراین باره گفت: من نمی‌دانم منبع اطلاعات وزیر خارجه پمپئو درباره نقش ایران در تهدیدات اخیر علیه کنسولگری آمریکا در بصره چیست، اما تاکید می‌کنم دموکراسی و بیان آزادانه عقاید در عراق امری معمول است. ما از وقوع ناآرامی‌های اخیر در بصره و خسارات وارد شده در بصره متاسف هستیم.

وی افزود: ما همچنین از این‌که کنسولگری ایران نیز در جریان این اعتراضات مورد حمله قرار گرفت متاسفیم. این‌که کنسولگری ایران مجددا به کار خود در این شهر ادامه داده بسیار خوب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق با اشاره به این‌که از وجود تنش‌های میان ایران و آمریکا مطلع است ابراز امیدواری کرد که عراق بتواند پلی میان تهران و واشنگتن باشد.

محجوب تصریح کرد: عراق مایل نیست که شاهد تاثیر روابط ایران و آمریکا بر روابط عراق و آمریکا باشد. ما خواهان استقلال روابطمان با واشنگتن هستیم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین