|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۳۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
در اسلام فقر نداریم و اگر در جامعه اسلامی فقر است به خاطر عدم توجه به مبانی دینی است و همه مردم باید کمک کنند تا در اسلام فقیری نباشد.
 آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی خواستار رفع مشکلات اقتصادی به‌ویژه فقر و بیکاری در کشور شد.

به گزارش ایسنا ، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد و مدیران این نهاد در استان قم ۱۰ مهر به همراه تعدادی از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد ۶ استان کشور با آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی دیدار کردند.

نوری همدانی در این دیدار با تأکید بر اینکه گرانی، فقر و بیکاری برخلاف موازین اسلام است، اظهار کرد: امروز گرانی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و مردم ازنظر معیشتی در زحمت هستند و مسئولان کشور باید طوری عمل کنند که مردم ازنظر اقتصادی مشکلی نداشته باشند و در زندگی آن‌ها مساوات و توازن باشد.

وی بابیان اینکه نباید زندگی مسئولان و مردم باهم فرق داشته باشد گفت: مسئولان باید برای از بین بردن فقر و بیکاری و ایجاد رفاه برای مردم احساس مسئولیت و تلاش بیشتری کنند.

این مرجع تقلید کمیته امداد را از یادگاری‌های امام راحل و پایگاه خوبی برای فقرزدایی برشمرد و تأکید کرد: در اسلام فقر نداریم و اگر در جامعه اسلامی فقر است به خاطر عدم توجه به مبانی دینی است و همه مردم باید کمک کنند تا در اسلام فقیری نباشد.

وی با اشاره به اینکه انفال در دین منابعی برای فقرزدایی است گفت: چون بهره‌برداری درستی از انفال نمی‌شود، جامعه دچار فقر شده است که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی بابیان اینکه خدمت به جامعه اسلامی ارزش فراوان دارد، اظهار کرد: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به نیازمندان جامعه اسلامی و ریشه‌کن کردن فقر نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین