|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۸
کد خبر: ۲۳۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
مهاجری با اشاره به فضای صمیمی و ساده منزل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: همیشه بر عفاف و کفاف در زندگی تاکید می‌کرد و ضمن پرهیز از اشرافی‌گری، از زهد فروشی و ریاکاری، برای شهرت به فقر و نداری گریزان بود.
«هر چند خیلی‌ها تلاش می‌کنند که تاثیرگذاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در تاریخ معاصر ایران کتمان کنند اما مردم وفادار ایران نشان دادند که واقعیت‌ها را می‌دانند.»

 حجت‌الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری - از جانبازان فاجعه هفتم تیر و مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی - به دیدن خانه_موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفت و بعد از این بازدید، در دیداری با یاسر هاشمی، عوامل اجرایی موزه و مردمی که برای بازدید از خانه_موزه آمده بودند، با یادآوری خاطراتی از سال‌ها همراهی، همدلی و همراهی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: واقعاً جای او در حال و هوای امروز کشور خالی است.

او صداقت در گفتار و رفتار را ویژگی بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمام سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب دانست و گفت: از لحاظ مادی، نیازی به پست و مقام نداشت و در مسئولیت‌ها از شکنجه‌های ساواک و زندان‌ها و با رأی مردم، به مقام‌های بلند کشوری رسید، اما در تمام این سال‌ها، به دور از ریاکاری و تملق، صادقانه رفتار می‌کرد، من به عنوان کسی که حداقل هفته‌ای یک بار با او ملاقات داشتم، گواهی می‌دهم که در گفتار هم مانند رفتارش صادق بود.

 مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، عشق و علاقه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به اسلام انقلاب و امام (ره) را برخاسته از اعتقاد وی دانست و گفت: هرگاه در دیدارها، صحبت از امام (ره) می‌شد، مخصوصاً وقتی به یاد برخی از اظهارنظرها و توصیه‌های امام (ره) می‌افتاد بغض کرده و بی‌اختیار اشک می‌ریخت و در طول زندگی‌اش، سعی می‌کرد راه امام را ادامه دهد.

او با تاکید  بر علاقه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به آبادانی و پیشرفت کشور گفت: وی بارها گفته بود که «یکی از اهدافم از پذیرش مسؤولیت خطیر ریاست جمهوری به ویژه پس از مقطع حساس و دشوار دفاع مقدس، جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی و عقب افتادگی‌های هشت سال جنگ تحمیلی بود، چون در خود، توان این را می‌ دیدم که برای پیشرفت و توسعه کشور برنامه‌ریزی و اجرا کنم» این جمله نشان می‌دهد که  آیت‌الله هاشمی، دل در گرو پیشرفت کشور داشت.

مهاجری با اشاره به فضای صمیمی و ساده منزل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: همیشه بر عفاف و کفاف در زندگی تاکید می‌کرد و ضمن پرهیز از اشرافی‌گری، از زهد فروشی و ریاکاری، برای شهرت به فقر و نداری گریزان بود.

او با یادآوری خاطراتی از دیدارهای فردی و جمعی خود با آیت الله هاشمی در همین خانه موزه گفت: بارها که تهمت‌های اشرافی‌گری یا سایر تهمت‌های مغرضانه سیاسی علیه او شدت می‌گرفت، به وی می‌گفتم که جواب بدهید. اما او با لبخند همیشگی خود می‌گفت: «چه بگویم به کسانی که خود این تهمت‌ها را می‌سازند و بهتر از همه می‌دانند که حقیقت چیست.»

وی با اشاره به تعبیر مظلومیت برای شهید مظلوم آیت الله بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: مظلومیت شهید بهشتی به خاطر عناد دشمنان آگاه انقلاب و منافقان کور دل بود ولی مظلومیت آقای هاشمی، به خاطر حسادت مغرضان سیاسی و دوستان ناآگاه انقلاب بود که همین موضوع مظلومیت او را مضاعف می‌کرد.

او همجواری مزار آیت الله هاشمی رفسنجانی با مرقد امام(ره) تشییع جنازه میلیونی و عزاداری‌های خود جوش مردم در سراسر کشور بویژه روستاها را تا ۵۰ روز پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، نشانه جایگاه وی در تاریخ ایران و اسلام دانست و گفت: هر چند خیلی‌ها تلاش می‌کنند که تاثیرگذاری او را در تاریخ معاصر ایران، کتمان کنند اما مردم وفادار ایران نشان داده‌اند که واقعیت‌ها را می‌دانند. من در در زمان درگذشت او به ۴۰ تا ۵۰ شهر کشور رفتم، همه جا مردم خودشان مانند عزاداری‌های مذهبی، با پذیرایی از عزاداران، هزینه می‌کردند.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، با اشاره به سکوت مسئولان در رسانه‌ها درباره نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در انقلاب‌اسلامی و دفاع مقدس، گفت: در همین ایام که در هفته دفاع مقدس به سر می‌بریم، شما شاهدید که رسانه‌ها، به ویژه صدا و سیما، به گونه‌ای تحلیل می‌کنند که انگار وی فرمانده جنگ، نماینده امام و سخنگوی شورای عالی دفاع در این برهه حساس کشور نبودند.

حجت‌الاسلام مهاجری با بیان خاطراتی از فرماندهی هاشمی رفسنجانی در دفاع مقدس، به مقطع پایانی جنگ و عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: من به همراه چند نفر دیگر به کرمانشاه و منزل امام جمعه، آقای زرندی که آقای خلخالی هم در آنجا بود رفته بودیم که آیت الله هاشمی، برای فرماندهی در آن شهر حضور داشت و شخصا عملیات مرصاد را هدایت می‌کرد، منافقین در گردنه «چهارزبر» به کمین رزمندگان افتادند و تار و مار شدند.

وی افزود: چند سال بعد به کرمانشاه رفتم و دیدم در چهارزبر، موزه‌ای از آن مقطع جنگ درست کرده‌اند و در آن از کوچک و بزرگ و حتی افرادی که کمترین نقش را در آن مقطع جنگ داشتند، اسمی آورده شده بود اما هرچه در آن موزه گشتم هیچ نشانه و اثری از حضور و فرماندهی آیت الله هاشمی ندیدم. این جای تاسف و تامل کامل دارد که کینه و حقارت افراد نسبت به او تا چه حد بوده است.

او با تاکید بر بی‌توجهی آقای هاشمی به بی‌مهری‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌ها گفت: اوایل سال ۹۴ که به خاطر یک جمله دروغین منسوب به او درباره‌ی موشک به دیدارش رفتم، پرسیدم با موج شدید توپخانه‌های تخریب چه می‌کنید؟ با لبخند گفت که «شیرینی زندگی به همین مسائل است.»

وی با اشاره به روح آزادگی آیت‌الله هاشمی نیز ادامه داد: یکی از مشهورترین انسان‌های هتاک (که نامش نزد من محفوظ است) پس از پشیمانی به دیدن وی رفت و تقاضای بخشش کرد، آیت‌الله به او گفت «از تو هیچ گلایه‌ای ندارم و تو را بخشیدم»

مهاجری به جمله‌ای از خاطره‌های شهید بهشتی اشاره کرد که در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ و قبل از انفجار، به شهید بهشتی گفته بود «خیلی‌ها در مورد شما به ما مراجعه و تقاضای بخشش می‌کنند به آنها چه بگوییم؟ او با لبخند گفت به همه بگو که بهشتی شما را بخشید، اما در خواستی دارم که بعد از این، فریب تبلیغات سوء را نخورند.»

او با بیان این جمله که سال‌ها قبل از انقلاب، با خانواده هاشمی رفسنجانی آشنا هستم، به خاطراتی از همراهی محمد هاشمی در مبارزه پرداخت و گفت: باهم دانش‌آموز شبانه دبیرستان حکیم نظامی در قم بودیم و می‌دیدم که چگونه زندگی اسلامی و انسانی دارد.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با بیان این جمله که شاید بسیاری از مردم ندانند که محمد هاشمی در مسئولیت‌های بعد از انقلاب خود در صدا و سیما، وزارت خارجه و حتی ریاست جمهوری مجمع تشخیص هیچ وقت حقوق دریافت نکرده است، به اقدامات رفاهی او اشاره کرد و گفت: درمانگاه و مسجد سلمان فارسی ریاست‌جمهوری، زائرسرای مشهد از یادگاران مسئولیت او در دوران ریاست جمهوری است.

حجت الاسلام مهاجری، در پایان این دیدار، متن دست‌نوشته‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی را برای مقدمه چاپ جدید کتاب «ارزش‌ها و مکتب‌ها»، برای نگهداری در خانه_موزه به یاسر هاشمی تحویل داد.

یاسر هاشمی - فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی -  نیز با بیان جملاتی از مرحوم پدرش درباره حجت الاسلام والمسلمین مهاجری گفت: مرحوم پدرم، همیشه تاکید داشت که آقای مهاجری از دوستداران واقعی انقلاب اسلامی و در دفاع از آرمان‌های امام، صریح است و هیچ ملاحظه‌ای ندارد.








منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین