|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۳
کد خبر: ۲۳۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
رئیس جمهوری سوئیس به نقش کشورش به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران هم اشاره کرد و اظهار کرد: سوئیس همیشه به گفت وگو تعهد داشته و تلاش کرده است که دیدگاه های دو طرف را به یکدیگر نزدیک کند.
رئیس جمهوری کنفدراسیون سوئیس بر اهمیت توافق هسته ای ایران برای جامعه جهانی تاکید کرد و گفت به باور ما بودن یک توافق بهتر از نبودن آن است.

«آلین بِرست» که برای شرکت در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بسیار مهم است که آژانس از این طریق توانایی ارزیابی و بازرسی خود را حفظ کند.

وی که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دیدار و گفت و گو داشت، اظهار کرد: رییس جمهوری ایران در ماه ژوئیه از سوئیس دیدار کرده بود. ما درباره برجام صحبت کردیم. به اعتقاد سوئیس، این توافقی بسیار مهم است اما شاید در آینده بتوان در این توافقنامه تغییراتی داد.

رئیس جمهوری سوئیس به نقش کشورش به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران هم اشاره کرد و اظهار کرد: سوئیس همیشه به گفت وگو تعهد داشته و تلاش کرده است که دیدگاه های دو طرف را به یکدیگر نزدیک کند.

برست درباره تاثیر تحریم های یکجانبه آمریکا بر روابط سوئیس و ایران به ویژه در زمینه اقتصادی گفت: باید دید که تحریم های ایالات متحده در ماه نوامبر چگونه بر شرکت های ما در سوئیس تاثیر گذار خواهد شد.

وی با ابراز نگرانی اظهار کرد: اصولا مساله بزرگ در این مرحله این است که شرکت های سوئیسی در وضعیت عدم اطمینان قرار گرفته اند.

توافق هسته ای ایران در سال 1394 بین ایران و گروه 1+5 منعقد شد و به موجب آن تحت قطعنامه 2231 همه تحریم های مرتبط به پرونده هسته ای ایران لغو شد. آمریکا هم به موجب این توافق، تحریم های ثانویه مرتبط با این مساله را اسقاط کرد.

دولت تازه وارد کاخ سفید در هجدهم اردیبهشت ماه اعلام کرد دیگر در این توافق نخواهد بود و همه تحریم های اسقاط شده را هم بازخواهد گرداند.

جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس همراه با اتحادیه اروپا ضمن مخالفت با چنین تصمیمی تاکید کردند که در برجام باقی خواهند ماند و می کوشند که با اعمال سازوکارهای ویژه منافع اقتصادی ایران را تامین کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین