|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۲۳۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
بن علوی با استقبال از تلاش‌های سازمان ملل و کشورهای عضو ائتلاف برای ایجاد کریدوری هوایی جهت ارسال کمک‌های پزشکی و نیز انتقال بیماران تاکید کرد: تسهیلات و کمک‌های بشر دوستانه عمان به مردم یمن ادامه دارند و گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی دو کشور هم چنان باز خواهند ماند.
وزیر امور خارجه عمان در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد، وضعیت یمن نیازمند افزایش تلاش‌های جمعی برای حمایت از این کشور است.

 به نوشته روزنامه‌ مستقل رای الیوم ، یوسف بن علوی بن عبدالله، وزیر امور خارجه عمان در سخنرانی که در هفتاد و سومین دور نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک داشت، از جامعه جهانی خواست طرحی انسانی را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به استان‌های مختلف یمن و تسهیل استفاده از فرودگاه‌ها و بنادر این کشور برای این منظور ارائه دهد.

بن علوی با استقبال از تلاش‌های سازمان ملل و کشورهای عضو ائتلاف برای ایجاد کریدوری هوایی جهت ارسال کمک‌های پزشکی و نیز انتقال بیماران تاکید کرد: تسهیلات و کمک‌های بشر دوستانه عمان به مردم یمن ادامه دارند و گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی دو  کشور هم چنان باز خواهند ماند.

وزیر امور خارجه عمان گفت: ما بر این باور هستیم که در راه‌حل سیاسی باید واقعیات یمن مدنظر قرار بگیرد و به همه طرف‌ها و گروه‌های یمنی چه در داخل و چه خارج از این کشور فرصت داده شود تا در تعیین آینده کشورشان مشارکت داشته باشند.

این مسئول وزارت امور خارجه عمان درباره مساله فلسطین نیز تاکید کرد : فلسطین مساله‌ای محوری در منطقه خاورمیانه است.

بن علوی افزود: همکاری‌های جامعه جهانی برای ایجاد محیطی مناسب که به همه طرف‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها کمک کند یک ضرورت استراتژیک است. شرایط با وجود تمامی دشواری‌ها و توقف گفت‌وگوها همچنان برای ایجاد فضای مذاکراتی مثبت میان دو طرف فلسطین و اسرائیلی مطلوب است.

این دیپلمات عمانی با تاکید بر اینکه تشکیل نشدن کشور فلسطین به ادامه خشونت‌ها منجر می‌شود، آمادگی کشورش برای انجام هر گونه تلاشی در حمایت از صلح در منطقه را اعلام کرد.

بن علوی در ادامه تاکید کرد: فعالیت‌های سازمان ملل باید بر مقابله با چالش‌ها و حل اختلافات و درگیری‌های بین‌المللی و نیز برقراری صلح متمرکز باشد.

او در ادامه‌ ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو در قالب رویکردهای جدیدی مطابق با اصول حسن همجواری، رعایت اصل حاکمیت ملی کشورها و عدم دخالت در امور سایر کشورها همکاری کنند.

وزیر امور خارجه عمان درباره بحران سوریه نیز، تاکید کرد: باید به اصول منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی پایبند بود و بحران‌ها به شکلی مسالمت‌آمیز حل شوند.

او بر لزوم همکاری جامعه جهانی برای حل بحران سوریه مطابق با نتایج دو نشست آستانه و ژنو و نیز نتایج گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی تاکید کرد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین