کد خبر: ۲۳۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
خودروسازی فولکس واگن و شرکت فناوری مایکروسافت با همکاری هم خدمات فضای ابری را برای خودروهای متصل فراهم می‌کنند.
 خودروسازی فولکس واگن و شرکت فناوری مایکروسافت با همکاری هم خدمات فضای ابری را برای خودروهای متصل فراهم می‌کنند.

استراتژی فولکس واگن برای خودروهای هوشمند فراتر از ایجاد یک سیستم عامل برای آنها است. این خودروساز می‌خواهد خدمات یکپارچه اینترنتی را نیز داشته باشد.

به همین منظور، این شرکت برای ساخت "فضای ابری خودروسازی فولکس واگن" و ارائه امکانات اینترنتی سازگار با مدل‌ها، از جمله هنگامی که راننده خارج از خودروی خود است، با مایکروسافت همکاری خواهد کرد.

در حالی که این دو شرکت به این ویژگی‌ها به طور دقیق اشاره نکرده‌اند، چرا که هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند، اما می‌توان گفت به دنبال این هستند که به عنوان مثال وقتی در حالت پیاده در حال گوش کردن موسیقی هستید، به هنگام ورود به خودرو نیز آن آهنگ از سیستم صوتی خودرو پخش شود یا در هنگام عزیمت به دفتر کار خود، خودرو شما را به یک تماس کنفرانسی وصل کند.

همچنین می‌توان سرویس‌های فولکس واگن مانند اشتراک گذاری خودرو را انتظار داشت.
این سیستم موسوم به "فضایی ابری خودرویی"(Cloud Automotive) روی پلتفرم Azure مایکروسافت اجرا می‌شود، اما همچنین می‌تواند خدماتی که شما با آن آشنا هستید مانند اسکایپ را ارائه دهد.

این یک تعهد کوچک برای فولکس واگن نیست و این خودروساز در حال ایجاد یک نهاد قانونی جدید در نزدیکی ستاد مرکزی مایکروسافت برای ساختن این فناوری است که با یک شورای اجرایی شامل رهبران دو شرکت اداره می‌شود.

هیچ برنامه مشخصی برای راه‌اندازی این پلتفرم اعلام نشده است، اگرچه که فولکس واگن قصد دارد سیستم عامل جدید خود را در اولین خودروی تمام برقی خود موسوم به "I.D." در سال 2020 عرضه کند.

واضح است که فولکس واگن می‌خواهد برای یک تغییر اساسی در فناوری خود آماده شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین