|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۰
کد خبر: ۲۳۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
اداره سفرخانه انتخاب يحيي گل‌محمدي بود. او كه در دنياي فوتبال هم آرام بود در دنياي تجارت هم آرام‌آرام كارهايش را پيش مي‌برد و خبرهاي زيادي از تجارت‌هايي كه دارد در دست نيست اگرچه آرايشگاهي مجهز به نام هنر پرشيا را هم به او نسبت مي‌دهند.
  آن سال‌ها هنوز رسم نبود «آدم مشهورها» یا «سلبریتی‌ها»، غیر از کاری که به آن شناخته شده بودند، دست به کار دیگری بزنند؛ آن هم کاری کاملا یا تقریبا بی‌ربط به حرفه اصلی‌شان. علي دايي يكي از اولين‌هايي بود كه با فروشگاه‌ ورزشي‌اش در ميدان منيريه  وارد كارهاي تجاري شد تا به مرور راه براي سايرين باز شود و شاهد پاگذاشتن چهره‌هاي شاخص هنري و ورزشي در فعاليت‌هاي مختلف اقتصادي باشيم؛ از ساختمان‌سازي تا رستوران‌داري و واردشدن به دنياي مد و طراحي لباس، آن هم زمانی که کسانی مانند علي پروين هم با نمايشگاه اتومبيل ورودش به كارهاي تجاري را اعلام كرده بود. شغل دوم سلبريتي‌ها چه به بهانه‌ اقتصادي، چه از منظر علاقه‌مندي باعث شده تا امروز ما فعاليت‌هاي مختلف سلبريتي‌ها را در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي شاهد باشيم. در ادامه نگاهي داريم به مشاغل چهره‌هاي شناخته‌شده دنياي ورزش و سينما.

هنرپيشه‌هاي پزشك، معلم و كتابفروش

بازيگري و جاي‌گرفتن روي پرده سينما يا قاب تلويزيون از آن دست آرزوهايي است كه اغلب ما آن را در دوره‌هاي مختلف زندگي‌مان تجربه كرده‌ايم و خيلي وقت‌ها پيش آمده كه خود را جاي يكي از هنرپيشه‌هاي سريال‌ها و فيلم‌ها قرار داده‌ايم اما گويا بازيگري را نمي‌توان به‌عنوان يك شغل درنظر گرفت، چون بسياري از كساني كه اين آرزوي خود را محقق‌شده مي‌بينند، شغل دومي را براي گذران زندگي‌شان انتخاب كرده‌اند.

اميرحسين رستمي همان مسعود معروف ليسانسيه‌هاست، رستمي كه در سريال دودكش‌ هم نقش جوان ساده‌دلي را بازي كرد، به باور اطرافيانش مخ‌ اقتصادي دارد و در امور بازرگاني و تجارت مي‌تواند راهنما و طرف مشورت خوبي باشد، چون با همين توانايي توانسته مديريت شركت بازرگاني‌اي را به ‌عهده بگيرد، اگرچه به‌عنوان جوان‌ترين عضو اتاق‌ بازرگاني ايران و امارات هم مي‌توان از او نام برد.

سيدجواد‌ هاشمي را بيشتر مخاطبان به‌عنوان مرد مثبت تلويزيون مي‌شناسند كه در بيشتر نقش‌هايش مردي آرام، صبور و مهربان را به نمايش مي‌گذارد؛ نقش‌هايي كه با چهره آرام او همخواني زيادي دارد.‌ هاشمي اما در زندگي شخصي‌اش سال‌هاست كه نقش معلمي را در كانون فرهنگي‌ در غرب تهران بازي مي‌كند.

اميد روحاني هم يكي از چهره‌هاي شناخته‌شده جامعه ايران است؛ چهره‌اي كه در سريال‌ها و فيلم‌هاي نقش‌هايي را به ‌عهده مي‌گيرد تا داستان سريال را پيش ببرد؛ اگرچه گاهي نقش‌هايي كه به‌ عهده مي‌گيرد، همان نقشي است كه در زندگي واقعي هم بازي مي‌كند؛ نقش‌هايي همچون دكتر داوودي فيلم زمانه و آقاي عبدالله‌زاده فيلم دايره‌زنگي. اميد روحاني مدرك طبابت عمومي‌اش را از دانشگاه علوم‌ پزشكي تهران دريافت كرد و تخصص بيهوشي‌اش را از دانشگاه علوم‌پزشكي شهيدبهشتي گرفت. در واقع  شغل دوم اين بازيگر طبابت است.

حسين پاكدل چهره محبوب دهه ‌شصتي‌هاست؛ مجري سال‌هاي دور تلويزيون كه در عرصه‌هاي نمايشنامه‌نويسي، نويسندگي و كارگرداني هم فعاليت‌هايي دارد و در بعضي فيلم‌ها مي‌توان نقش‌هايي را يافت كه ايفاي آنها به عهده پاكدل بوده است. اين چهره محبوب تلويزيون همراه همسرش كافه كتابي را در باغ ايراني در گوهردشت كرج دارد تا علاقه‌مندان به كتابخواني به آن مراجعه كنند.

هنرمندان هنرمند

از بزرگراه همت و تقاطع بزرگراه شهيدستاري كه عبور كنيد، حتما نقاشي‌هاي ديواري را مي‌بينيد كه نتيجه كار و هنر لاله اسكندري است. در واقع اسكندري عكاسي، كاشيكاري و نقاشي شغل دوم اين بازيگر است. او حالا فروشگاهي را تاسيس كرده تا بتواند راحت‌تر كار طراحي و فروش لباسش را انجام بدهد.

نگار جواهريان در ميان بازيگران جزو چهره‌هايی است كه نقش‌هاي حساسي را به عهده گرفته است. او كه سابقه روزنامه‌نگاري  هم دارد و تحليل‌هايي در مورد بازيگري در مجلات هنري را در كارنامه دارد، مترجمي را به‌عنوان شغل دوم خود انتخاب كرده است و نمايشنامه‌هايي همچون «خيانت» و «تينوش نظم‌جو» كه از نشر ني ارایه شده و در مقابل مترجم نام نگار جواهريان را مي‌توان ديد.

نويسندگي، عكاسي و مجسمه‌سازي علايق و حوزه فعاليت رضا كيانيان هستند، البته كيانيان به نويسندگي هم علاقه‌مند است و اين علاقه را با نوشتن چندين كتاب به اثبات رسانده است. شعبده كيانيان يكي از كتاب‌هايي است كه توصيه مي‌شود خوانده شود اگرچه درنمايشگاه‌هاي متعدد علاقه‌مندان عكاسي و مجسمه‌سازي توانسته‌اند عكس‌ها و مجسمه‌هاي چوبي كيانيان را ببينند.

يكي از چهره‌هاي محبوب سينما مهتاب كرامتي است؛ زنی كه سفير حسن‌نيت يونيسف در ايران است و در كنار فعاليت‌هاي سينمايي كار به طراحي لباس مشغول است و به همين منظور مزوني را هم راه‌اندازي كرده؛ البته كرامتي يكي از طراحان لباس و يكي از برندهاي معروف هم است.
محمدرضا گلزار، سوپراستار چشم‌رنگي سينماي ايران شغل‌ها و عرصه‌هاي مختلف را امتحان كرده است تا جايي كه در مربيگري اسكي و سرپرستي گروه موسيقي دستي بر آتش دارد و اداره يك سالن زيبايي مردانه را هم مي‌توان در كارنامه او ديد؛ در كار مدلينگ و توليد پوشاك هم مي‌توان ردپاي گلزار را ديد.

آبي‌هاي ساختمان‌ساز

مهاجم گلزن آبي‌ها شغل‌هاي مختلفي را تجربه كرده و در نهايت در زمره ساختمان‌سازها قرار گرفته است. رضا عنايتي فروشگاه لوازم تزیيناتي ماشين و خريد و فروش موبايل را امتحان كرد تا به كار ساخت‌وساز برسد. فرهاد مجيدي هم جزو چهره‌هاي استقلالي است كه تجارتش را بر پايه ساخت‌وساز گذاشته است. او به واسطه حضورش در ليگ‌هاي عربي پول خوبي درآورد و گمانه‌زني‌ها از كار ساخت‌وساز اين بازيكن در دوبي هم حكايت دارند. امير قلعه‌نوعي هم استقلالي‌ است كه وارد كار ساختمان‌سازي شده است، البته فروشگاه شيك مبلمان، رستوراني در اكباتان، استخر و سوناي زيبا از تجارت‌هايي هستند كه به قلعه‌نوعي نسبت مي‌دهند.

بازيگران رستوران‌دار

در ميان بازيگران و چهره‌هاي شناخته‌شده سينما و تلويزيون اشكان خطيبي اولين كسي بود كه به سمت رستوران‌داري رفت و رستوران شيكي به نام رعنا را راه‌اندازي كرد و توانست مشتري‌هاي ثابت زيادي را هم جذب خود كند. باباشاه دوست‌داشتني هم براي شغل دوم رستوران‌داري را انتخاب كرده و از آنجايي كه به غذاهاي لبناني علاقه‌مند است، در منوي رستوران شيكش مي‌توانيد انواع غذاهاي تند لبناني را ببينید. پس اگر غذاهاي تند را دوست داريد، حتما به رستوران ليالي ‌هادي كاظمي سري بزنيد. گويا رستوران‌داري شغل مورد علاقه هنرمندان است، چون در ميان رستوران‌داران نام جواد عزتي را هم مي‌شود ديد، در واقع رستوران ترنج محل كار دوم جواد عزتي يا همان آقا لطيف دردسرهاي عظيم است.

علي پروين يكي از قديمي‌هاي دنياي فوتبال است كه نامش را مي‌شود در ميان فوتباليست‌هاي دهه ٥٠ ديد؛ فوتباليستي كه تمام قول‌وقرارهايش را در نمايشگاه‌ معروفش مي‌گذاشت و كمتر كسي است كه نداند پروين در كنار فوتبال و مربيگري نمايشگاه‌داري هم مي‌كرده است، اگرچه يكي از مانتوفروشي‌هاي هفتم‌تير هم به او نسبت داده مي‌شود اما هنوز مشخص نيست اين مانتوفروشي و نمايشگاه همچنان تحت مالكيت پروين هستند يا اجاره داده شده يا فروخته شده‌اند.
علي دايي هم در ميان فوتباليست‌هاي دهه‌هاي اخير، يكي از اولين‌هايي بود كه وارد كار تجارت شد و همه فروشگاه علي دايي در ميدان منيريه را مي‌شناسند، البته اين تنها تجارت دايي نبود، خریدوفروش مرسدس بنز و بی‌ام دبلیو، تولید پوشاک ورزشی، مغازه‌داری در نقاط مختلف شهر تهران و... از شغل‌های مختلف آقای گل جهان است و گمانه‌زني‌ها از تجارت‌هاي ديگر هم روايت مي‌كنند كه كمتر رسانه‌اي شده‌اند.

كريم باقري كه هم‌دوره دايي بود، هم دست به تجارت زد و از آنجايي كه عاشق «ولووهاي زردرنگ» سوئدي بود، كاميون وارد مي‌كرد و كشمش صادر، البته كاپيتان سابق پرسپوليس گوشه‌چشمي هم به شغل پدر همسرش داشت و وارد دنياي فرش شد و اين تجارت را هم تجربه مي‌كند؛ البته رستوراني در خيابان وليعصر را هم به اين بازيكن سابق پرسپوليس نسبت مي‌دهند.

اداره سفرخانه انتخاب يحيي گل‌محمدي بود. او كه در دنياي فوتبال هم آرام بود در دنياي تجارت هم آرام‌آرام كارهايش را پيش مي‌برد و خبرهاي زيادي از تجارت‌هايي كه دارد در دست نيست اگرچه آرايشگاهي مجهز به نام هنر پرشيا را هم به او نسبت مي‌دهند.

رستوران‌داري يكي از مشاغلي است كه از برهه‌اي در ميان فوتباليست‌ها رواج پيدا كرد. در میان چهره‌هايي مانند علي  دايي، امير قلعه‌نوعي و عليرضا منصوريان. اگرچه در این میان علیرضا منصوریان دقت نظر بیشتری روی کار خود دارد و مدام به رستورانش که همین سال گذشته راه‌اندازی کرد، سرک می‌کشد و جديت بيشتري به خرج مي‌دهد.

قهرمان سابق تكواندوي ايران عضويت در شوراي شهر را در كارنامه دارد اما اين تجربه را هيچ‌گاه به عنوان شغل قبول نداشت و براي همين باشگاه سواركاري در كرج را راه‌اندازي كرد. در ميان واليباليست‌ها هم سعيد معروف را مي‌توان ديد كه تصميم گرفته وارد بازار كار شود اگرچه خود معروف هيچ‌گاه از شغلش حرفي نزده اما جامعه واليبال از شراكت كاپيتان تيم ملي واليبال با پسر رئیس فدراسيون خبر دارند؛ شراكت معروف و داورزني در رستوران معراج خيابان نياوران.

منبع:روزنامه شهروند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین