|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۳۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
این در حالی است که هر مترمربع آپارتمان مسکن مهر در شهر جدید پرند-پایتخت مسکن مهر- نیز در برخی از فازهای این شهر جدید به طور متوسط، حدود یک تا ۵/ ۱ میلیون تومان خرید وفروش می‌شود.
  سایت روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:در شرایطی که بازار معاملات مسکن شهر تهران به دلیل جهش قیمت‌ها در وضعیت شبه رکودی قرار گرفته است هر مترمربع آپارتمان مسکن مهر در شهر جدید پردیس به‌طور متوسط حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان معامله می‌شود

این قیمت‌ها بسته به موقعیت واحدها، نحوه ساخت آنها و سایر پارامترهای موثر در تعیین قیمت، متغیر است و می‌تواند از بازه اعلام شده کمتر و یا بیشتر نیز باشد.

این در حالی است که هر مترمربع آپارتمان مسکن مهر در شهر جدید پرند-پایتخت مسکن مهر- نیز در برخی از فازهای این شهر جدید به طور متوسط، حدود یک تا ۵/ ۱ میلیون تومان خرید وفروش می‌شود.

در بخش‌های دیگر بازار مسکن این دو شهر جدید اطراف پایتخت نیز بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی آپارتمانی یا ویلایی غیر از مسکن مهر در جریان است.

  میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان غیر مسکن مهر در شهر جدید پردیس حدود ۳ تا ۶ میلیون تومان بسته به ویژگی‌های ملک، نوع ساخت و متریال استفاده شده در آن، سن بنا، متراژ، موقعیت و... متغیر است. این در حالی است که واحدهای مسکونی ویلایی در این شهر جدید از حداقل قیمت حدود ۵/ ۱ میلیارد تومان برای یک بنای دو طبقه و هر طبقه با مساحت ۱۱۰ مترمربعی به همراه زمین ۲۰۰ مترمربعی آغاز می‌شود و متناسب با ویژگی‌های ملک تا ارقام بالاتری نیز ادامه پیدا می‌کند.

در شهر جدید پرند نیز در برخی از فازهای این شهر جدید هر مترمربع آپارتمان مسکونی غیر مسکن مهر، به طور متوسط، بین حدود ۲ تا ۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که واحدهای مسکونی احداث شده روی زمین‌های ۵۰۰ تا هزار مترمربعی در این شهر جدید، به طور میانگین، حدود یک تا ۴ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود که این قیمت‌گذاری بسته به شرایط این نوع املاک، متفاوت است. همچنین بنا بر اعلام واسطه‌های فعال در بازار مسکن برخی از فازهای شهر جدید پرند واحدهای مسکونی ویلایی کوچک‌متراژتر- واحدهای احداث شده روی زمین‌های کمتر از ۵۰۰ مترمربع-نیز به طور متوسط، معمولا بین ۴۵۰ میلیون تا حدود یک میلیارد تومان معامله می‌شوند.

شهرهای جدید اطراف تهران طی یک دهه گذشته با هدف اسکان سرریز جمعیت کلانشهر تهران با ساخت واحدهای مسکن مهر توسعه یافتند؛ طی یک دهه گذشته بخشی از شهروندان پایتخت که توان خرید مسکن و سکونت در شهر تهران را نداشتند اقدام به خرید مسکن در این شهرهای جدید کردند؛به نظر می‌رسد به دنبال جهش قیمت مسکن در شهر تهران و ناتوانی برخی از متقاضیان برای خرید آپارتمان در پایتخت، شهرهای جدید به یکی از مقصدهای موردتوجه متقاضیان مسکن تبدیل شود.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین