|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۳۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
اقلیم کردستان با دولت ایران توافق کرده است که گذرگاه مرزی باشماق از نیمه شب شنبه شب تا صبح دوشنبه بسته شود و این به سبب برگزاری انتخابات پارلمان اقلیم کردستان در روز یکشنبه است.
 منابع عراقی از بسته شدن گذرگاه مرزی باشماق با اقلیم کردستان به علت برگزاری انتخابات پارلمان این اقلیم خبر دادند.

به نقل از النهرین، یک منبع آگاه عراقی از توافق اقلیم کردستان با طرف ایرانی برای بستن گذرگاه مرزی باشماق در جریان انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان خبر داد.

این منبع بیان کرد: اقلیم کردستان با دولت ایران توافق کرده است که گذرگاه مرزی باشماق از نیمه شب شنبه شب تا صبح دوشنبه بسته شود و این به سبب برگزاری انتخابات پارلمان اقلیم کردستان در روز یکشنبه است.

به گفته این منبع؛ عبور و مرور کالا و گردشگران و سفرها به مدت یک روز تا صبح دوشنبه متوقف می شود.

این در حالی است که انتخابات ویژه نظامیان اقلیم کردستان عراق در حالی امروز در حال برگزاری است که منابع حقوق بشری از تخلفاتی که در آن رخ داده از جمله ورود سلاح به حوزه اخذ رای و استفاده از موبایل از سوی برخی رای دهندگان خبر دادند.

شایان ذکر است که رای گیری ویژه نظامیان اقلیم از صبح امروز شروع شده است و نظامیان به پای صندوقهای رای گیری رفته اند. در رأی گیری ویژه نظامیان، نیروهای پیشمرگ، نظامی و امنیتی اقلیم کردستان، در انتخابات شرکت کرده و رای می دهند. در این انتخابات ۱۷۰ هزار و ۴۶۹ نیروی  پیشمرگه و نظامی و امنیتی واجد شرایط رأی دادن هستند.

موعد برگزاری انتخابات عمومی پارلمان اقلیم کردستان عراق، روز ۳۰ سپتامبر است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین