|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۲
کد خبر: ۲۳۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶
با اعلام اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، کشور آلمان با به دست آوردن آراء کمیته اجرایی این نهاد، امتیاز میزبانی جام ملت های 2024 اروپا را از آن خود کرد.
 با اعلام اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، کشور آلمان با به دست آوردن آراء کمیته اجرایی این نهاد، امتیاز میزبانی جام ملت های 2024 اروپا را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه نوشت: دو کشور آلمان و ترکیه تنها نامزدهای کسب امتیاز میزبانی این رویداد بودند و آلمانی ها در رای گیری که امروز به همین منظور انجام شد، با به دشت آوردن اکثریت آراء کمیته اجرایی یوفا بار دیگر رویای ترکیه را برای به دست آوردن امتیاز میزبانی یک رویداد بزرگ نیمه کاره گذاشتند.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه به عنوان یکی از دنبال کنندگان پر و پا قرص ورزش که به شکلی گسترده زیر ساخت های فوتبال را در کشورش توسعه داده است، در مدت 15 ساله حضورش در راس قدرت همواره از به دست آوردن امتیاز میزبانی یک رویداد ورزشی بزرگ در ترکیه ناکام مانده است.

با این حال، ترکیه این بار هم پس از 4 درخواست پیاپی، موفق به کسب امتیاز میزبانی نشد.
پیش از رای یوفا، با توجه به اتهامات نژادپرستی که از سوی «مسوت اوزیل» بازیکن ترک تبار تیم ملی آلمان به مقامات فوتبالی این کشور پس از رقابت های جام جهانی 2018 وارد شده بود، گمانه زنی ها از انتخاب ترکیه به عنوان میزبان این رویداد حکایت داشت.
گفتنی است کشور آلمان که در سال 2008 میزبانی جام جهانی را نیز بر عهده داشت، در جریان جام جهانی روسیه، با عملکردی ضعیف به شکلی تحقیر آمیز در مرحله گروهی از گردونه رقابت ها کنار رفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین