|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۸
کد خبر: ۲۳۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
طلبه باید موقعیت شناس باشد و در مسیر خدمت اگر موقعیت شناس نباشیم نمی توانیم خدمت کنیم عناوین و جایگاه های ما در حوزه خدمت جایگاهی ندارد و گاهی اوقات یک طلبه جوان از یک پیرمردمقامش بالاتر است و امروز صاحب الزمان نوکری می خواهد که امروز به کارش بیاید.
  امام جمعه مشهد گفت: متاسفانه در شرایط جنگی برخی به دنبال ثروت اندوزی و سوء استفاده از این موقعیت هستند که باید با آنها برخورد شود.

 آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر پنج شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علیمه خراسان اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید تقارن پیدا کرده است با محرم و صفر و ایام اقامه عزا و انشاالله که فعالیتهای شما نیز رنگ عاشورایی و کربلایی بگیرد.

وی افزود: امیدواریم در طول سال تحصیلی جدید با الهام از ارواح مطهر شهدای کربلا در تدوام خط عاشورا موفقیت های روز افزونی نصیب حوزویان شود و حال که شما در مسیر به خدمت و نوکری به امام زمان(عج) قرار گرفته اید باید بدانید که این راه هیچ چیز جز نوکری ندارد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در حدیثی از امام علی (ع) نقل شده است که علم به مبدا و علم به معاد در راس همه علوم قرار دارد  و جامعه معتقد و افراد مومن باید به این دو علم مسلط باشند و در امور زندگی خود این علوم را توسعه و گسترش دهند.

وی تاکید کرد: معاد باوری و خدا باوری را باید در تمام شئون زندگی توسعه دهیم و هر سال با آغاز سال تحصیلی جدید به ارزیابی عملکرد خود بپردازیم و بررسی کنیم که آیا رتبه خداباوری و معاد باوری ما در طول یکسال افزایش یافته است یا خیر؟ که اگر این رتبه افزایش نیافته بود و در وضعیت سال گذشته قرار داشتیم مصداق گفته پیامبر (ص) هستیم که فرمودند چنین شخصی متضرر شده است.

علم الهدی تصریح کرد: وظیفه ما نوکری و خادمی امام زمان (عج) است و هر طلبه ای که این احساس را نداشته باشد بدبخت ترین موجود روی کره زمین است و ما باید طوری رفتار کنیم که امام زمان(عج) از ما راضی باشند.

وی گفت: طلبه باید موقعیت شناس باشد و در مسیر خدمت اگر موقعیت شناس نباشیم نمی توانیم خدمت کنیم عناوین و جایگاه های ما در حوزه خدمت جایگاهی ندارد و گاهی اوقات یک طلبه جوان از یک پیرمردمقامش بالاتر است و امروز صاحب الزمان نوکری می خواهد که امروز به کارش بیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ارزش هر فرد در نزد امام زمان(عج) به اندازه فایده او برای دین بوده و در این مسیر خدمت علم و عنوان مهم نیست و در نوکری جوهره اخلاص مهم است.

وی عنوان کرد: باید موقعیت کنونی اسلام را درک کنید و از روز بعثت تا به امروز هیچگاه موقعیت اسلام به مرحله خطرناک امروز نرسیده است که همه دنیا خواهان براندازی اسلام هستند.

علم الهدی افزود: در این برهه حساس وظیفه ما خدمت براساس اخلاص است و باید ببینیم تا چقدر حاضریم در این مسیر از خود گذشتگی کنیم و به میدان بیاییم .در شرایطی  هستیم که  یک طرف تمام قدرت های مادی استکباری ایستاده اند و در طرف مقابل جبهه انقلاب به رهبری مقام معظم رهبری قرار دارد وباید شرایط را درک کنیم.

وی ادامه داد: برخی مواقع حتی در داخل هم بعضی ها در این مسیر همراهی لازم را به عمل نمی آورند و ما باید ببینیم چقدر می توانیم در این جبهه با این شرایط کمک کنیم. از هیچ چیز در این مسیر نباید هراس داشت و تمام سرمایه های اجتماعی خود را باید در این مسیر فدا کنیم.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: لشگر پیاده نظام دشمن در تمام موقعیت های اجتماعی ، سیاسی ما وارد شده است و در این شرایط جنگی برخی به دنبال ثروت اندوزی و سوء استفاده از این موقعیت هستند که باید با آنها برخورد شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین