|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۳۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
مسئولیت نظارت و بررسی بر این موضوع با جهادکشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری است؛ البته این موضوع دغدغه محیط زیست هم هست و مواردی که مشاهده می‌شود را به دستگاه‌های ذی ربط ارجاع می‌دهیم.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: در راه‌اندازی سیستم جمع‌آوری فاضلاب‌های شهری استان موفق عمل نکرده‌ایم و بدون شک اگر فکری به حال ساماندهی و تصفیه فاضلاب‌های شهری استان نشود؛ منابع آب‌های زیرزمینی هر روز آلوده‌تر خواهند شد.

فردین حکیمی در گفت ‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متأسفانه البرز در اجرای سیستم فاضلاب شهری موفق عمل نکرده است.

وی ادامه داد: هر چند طی سال‌های گذشته اقداماتی در این خصوص صورت گرفته و طرح‌هایی اجرایی شده، ولی کافی نیست و همچنان در این حوزه ضعف‌های زیادی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر عمده فاضلاب‌های شهری استان وارد چاه‌های جذبی می‌شود که قطعاً منابع آب‌های زیرزمینی را آلوده می‌کنند.

این مسئول توضیح داد: این موضوع در برخی مناطق استان مثل چهارباغ که سطح آب‌های زیرزمینی آن به نسبت دیگر مناطق بالاتر است؛ حساسیت بیشتری دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: بدون شک اگر فکری به حال ساماندهی و تصفیه فاضلاب‌های شهری استان نشود؛ منابع آب‌های زیرزمینی هر روز آلوده‌تر خواهند شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آبیاری برخی زمین‌های کشاورزی استان با فاضلاب‌های تصفیه نشده؛ افزود: در بحث آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب دو مصوبه هیئت وزیران درحال اجراست.

این مسئول ابراز کرد : مسئولیت نظارت و بررسی بر این موضوع با جهادکشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری است؛ البته این موضوع دغدغه محیط زیست هم هست و مواردی که مشاهده می‌شود را به دستگاه‌های ذی ربط ارجاع می‌دهیم.

وی اظهار کرد : در چند مورد با متخلفان این حوزه برخورد شده ولی هنوز گزارش‌ها حاکی است که آبیاری مزارع و زمین‌های کشاورزی با فاضلاب تصفیه نشده در استان در جریان است .

حکیمی گفت : در حال حاضر در بخش جنوبی کرج به ویژه چهارباغ شاهد بیشترین موارد آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین