|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۱
کد خبر: ۲۳۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
به گفته احزاب مخالف در ژاپن، دادگاه عالی هیروشیما نباید بدون بررسی دقیق اجازه راه اندازی مجدد نیروگاه هسته ای ایکاتا را صادر می کرد زیرا مردم ژاپن دیگر تحمل فاجعه دیگری مانند انفجار نیروگاه هسته ای فوکوشیما را ندارند.
به رغم احتمال فوران مجدد آتشفشان، دادگاه عالی هیروشیما با درخواست راه اندازی مجدد نیروگاه هسته ای ایکاتا موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری ژاپن تایمز، بعد از برطرف شدن نگرانی های آسیب فوران مجدد آتشفشان به نیروگاه هسته ای ایکاتا، دادگاه عالی هیروشیما با درخواست کمپانی شیکوکوآ برای راه اندازی مجدد این نیروگاه موافقت کرد.

شایان ذکر است، به علت احتمال از سرگرفتن فوران آتشفشان در نزدیکی نیروگاه هسته ای ایکاتا، فعالیت های این نیروگاه به مدت یک ماه به حالت تعلیق درآمده بود.

به گفته احزاب مخالف در ژاپن، دادگاه عالی هیروشیما نباید بدون بررسی دقیق اجازه راه اندازی مجدد نیروگاه هسته ای ایکاتا را صادر می کرد زیرا مردم ژاپن دیگر تحمل فاجعه دیگری مانند انفجار نیروگاه هسته ای فوکوشیما را ندارند.

گفتنی است، در سال 2011 زلزله ای به قدرت 9 درجه شهر فوکوشیما را لرزاند که باعث وقوع انفجار و تخریب نیروگاه هسته ای فوکوشیمای شماره 1 که در نهایت به سطح خرابی 7 گردید، که البته آلودگی رادیو اکتیو در محدوده نیروگاه و آسیب‌های وارده به محیط زیست و همچنین مشکلات ایجاد شده، مهمترین مساله وابسته به این زلزله بود.

ژاپن کشوری است که 55 رآکتور هسته ای دارد. اولین نیروگاه هسته ای ژاپن به کمک شرکت‌های انگلیسی در سال 1973 آغاز به کار کرد و سپس با کمک فناوری آمریکا این نیروگاه‌ها در ژاپن توسعه یافت.

هر چهار رآکتور نیروگاه فوکوشیما شماره یک در زلزله سال 2011 دچار انفجار شد، البته راکتور شماره 3 در این نیروگاه آسیب بیشتری دید و آلودگی گسترده تر و عمیق‌تری به دلیل ذوب شدن میله های سوخت داخل رآکتور و آلودگی محیط به پلوتونیوم، به جای گذاشت. شرکت نگهداری و بهره‌برداری از نیروگاه فوکوشیما، شرکت برق توکیو(تپکو) بود که در گزارش‌های بعد از سانحه متهم به سوءمدیریت و عدم اطلاع رسانی به موقع شد. علاوه بر این در گزارش‌ها آمده بود که مقرر بود که نیروگاه هسته ای فوکوشیما دائیچی در تاریخ اول فوریه 2011 به حالت خاموش و ایمن از رده خارج شود که ظاهرا به دلیل مسائل اقتصادی و ترس از ضررهای مالی حاصله شرکت تپکو از این کار اجتناب کرده بود.

به دلیل آلودگی‌های ایجاد شده، دولت ژاپن جمعیت 140 هزار نفری ساکن در محدوده 20 کیلومتری اطراف نیروگاه را تخلیه نمود و به مردم برای تردد در شعاع 30 کیلومتری آن و به کشاورزان در شعاع 60 کیلومتری آن هشدار آلودگی داد. برآوردهای وزارت انرژی آمریکا نشان داد که محدوده تحت تاثیر آلودگی در این زلزله باید تا گستره شعاع 80 کیلومتری اطراف نیروگاه فوکوشیما دائیچی در نظر گرفته شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین