|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۳۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه این مربیان بر اساس قانون برای هر پنج سال کار باید یک‌ سال ارفاقی در سابقه خود دریافت کنند گفت: رقم ریالی محاسبه سنوات ارفاقی معلمان مشمولان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که تامین و مشکل حل شده است.
 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به حل مشکل پرداخت سنوات ارفاقی معلمان استثنایی از سال ۸۸ تا ۹۱، از تخصیص اعتبارات لازم برای پرداخت مابه‌التفاوت ناشی از نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.

مجید قدمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پرداخت معوقات معلمان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: آخرین مطالباتی که وجود دارد مربوط به سنوات ارفاقی معلمان از سال ۸۸ تا ۹۱ است. به دلیل مشکلاتی که در قانون مدیریت خدمات کشوری به وجود آمد محاسبه سنوات ارفاقی همکاران در این سه سال با مشکل مواجه شد.

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده مشکل حل شده و با اتمام دوره خدمت، ‌ سنوات ارفاقی در سابقه مشمولان لحاظ خواهد شد و احکام مربوطه با هماهنگی معاونت پشتیبانی در هر استان صادر می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه این مربیان بر اساس قانون برای هر پنج سال کار باید یک‌ سال ارفاقی در سابقه خود دریافت کنند گفت: رقم ریالی محاسبه سنوات ارفاقی معلمان مشمولان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که تامین و مشکل حل شده است.

قدمی افزود: یک مشکل دیگر نیز درباره تغییر صندوق بیمه وجود داشت. بخشی از معلمان ما تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی بودند که به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل شدند. آن دسته که خودشان درخواست تغییر صندوق دادند باید مابه‌التفاوت پرداختی‌های حق بیمه را خودشان بپردازند اما برای دسته دوم که انتقالشان با درخواست سازمان انجام شد، خودمان این مابه‌التفاوت را می‌پردازیم.

وی ادامه داد: حدود ۵۰۰۰ نفر مشمول این هزینه هستند که وزارت آموزش و پرورش آن را می‌پردازد و این رقم تغییر و تبدیل صندوق  تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه داریم که ۶۵ هزار نفر آنها در قالب سیستم تلفیقی فراگیر در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و مابقی در ۱۵۷۰ مدرسه استثنایی درس می‌خوانند. دانش آموزان با نیازهای ویژه در هفت گروه ناشنوا، نابینا، کم‌توان ذهنی، اختلالات یادگیری، معلولان دارای اختلالات عاطفی -  رفتاری، جسمی - حرکتی و چند معلولیتی جای می‌گیرند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین