|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۳۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
دوران دفاع مقدس وابسته به یک قشر، گروه و جناح نبود بلکه تمام مردم ایران در این پیروزی دخیل بودند اگر پشتیبانی مردم نبود دولت‌ها توان اداره جنگ را نداشتند .
 جانشین قرارگاه حضرت سید الشهدای سپاه پاسداران گفت: آمریکا اگر می‌توانست به جمهوری اسلامی حمله کنند یک لحظه درنگ نمی‌کرد که قطعا به نتیجه نخواهد رسید.

 سردار عبدالله عرب‌پور در برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس فرصت مناسبی است که بتوان برخی از مسائل آن دوران را بازگو کرد .

وی افزود: چندی از انقلاب اسلامی نگذشته بود که یک نظام نوپا، جنگ تمام عیار را علیه ایران انجام داد، از طرفی اختلافات داخلی معضلاتی را برای کشور ایجاد کرده بود به طوری که غرب و شرق پشت این کشور ایستاده بودند .

 عرب‌پور گفت: تمامی توطئه‌ها بر علیه انقلاب صورت می‌گرفت، دنیا به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم شده بود به طوری که نیمی به رهبری آمریکا و نیمی در اختیار شوروی بود .

وی بیان کرد: صدام به نمایندگی از استکبار جهانی به ایران حمله کرد و آمریکا و شوروی پشت سر صدام بودند و آن را حمایت می‌کردند، در صورتی که کشور ما توقع داشت کشورهای منطقه از ایران طرفداری کنند ولی دربست پشت سر صدام بودند .

سردار عرب‌پور ادامه داد: کره شمالی به دلیل اینکه با آمریکا مخالف بود و قصد داشت سلاح‌های خود را به ایران بفروشد ایران را حمایت کرد از طرفی سلاح‌های آن‌ها از کیفیت لازم برخوردار نبودند .
وی گفت: هر کشوری که نمی‌خواهد بجنگد باید یا قدرت نظامی قوی داشته باشد، یا سلاح‌های استراتژیک و راهبردی داشته باشد، یا هر کشوری جزء پیمان‌های نظامی دنیا باشد و یا تسلیم شود، راهکاری که از سوی امام مطرح شد این بود که دفاع از کشور با آنچه در اختیار است و مردم نیز همین کار را انجام دادند .

جانشین قرارگاه حضرت سید الشهدای سپاه با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس با موفقیت پشت سر گذاشته شد، تصریح کرد: اگر جوانان در جبهه‌ها حضور نداشتند ارتش و یا سپاه نمی‌توانستند دفاع کنند که لطف خدا، اخلاص و حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران پیروزی را نصیب کشور کرد و هر آنکه بیان کند من ایران را به پیروزی رساندم به صراحت بیان می‌کنم غلط کرده است .

وی اضافه کرد: دوران دفاع مقدس وابسته به یک قشر، گروه و جناح نبود بلکه تمام مردم ایران در این پیروزی دخیل بودند اگر پشتیبانی مردم نبود دولت‌ها توان اداره جنگ را نداشتند .

سردار عرب‌پور گفت: روزی می‌گفتند چرا آزادی بیان در ایران وجود ندارد، چرا حقوق بشر رعایت نمی‌شود، چرا در ایران آزادی زنان وجود ندارد، چرا ایران از تروریست‌ها حمایت می‌کند، چرا ایران دارای موشک و انرژی هسته‌ای است، تمام این قضایا علیه انقلاب اسلامی به شکلی ادامه داشته و دارد که برخی از افراد علت آن را ریشه داخلی می‌دانند .

وی گفت: در دوران اصلاحات برخی بیان می‌کردند که امام تندخو بوده و تندروی کرد و آن‌ها به بهانه تلافی این کارها را انجام دادند در صورتی که کشور قصد داشت با غربی‌ها نرم صحبت کنند به امید آنکه از این کار دست بردارند .

سپاه ادامه داد: انقلاب اسلامی در تمام ابعاد پیشرفت کرد، وضعیت اقتصادی لمروز کشور با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست .

وی افزود: امروزه جمهوری اسلامی در مدیترانه، لبنان و سوریه می‌جنگد و کشورهای بسیاری از جمهوری اسلامی طرفداری می‌کنند .

سردار عرب‌پور گفت: امروزه وضعیت آمریکایی‌ها بدتر شده است و اگر به همین منوال پیش روند چیزی برایشان باقی نخواهد ماند به گونه‌ای که اعتبار نظامی خود را از دست داده است .
وی ادامه داد: اگر می‌توانستند به جمهوری اسلامی حمله کنند یک لحظه درنگ نمی‌کردند، قطعا به نتیجه نخواهند رسید .

سردار عرب‌پور با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال بر هم ریختن داخل کشور هستند، تصریح کرد: خوشبختانه روز به روز انقلاب پیشرفت کرده و همچنان به پیشرفت ادامه می‌دهد تا ریشه کفر کنده شود .

وی گفت: مشکلات اقتصادی که امروز در کشور وجود دارد مربوط به تحریم‌ها نبوده شاید تنها ۳۰ درصد به تحریم‌ها ارتباط داشته باشد ولی با این وجود مربوط به بی تدبیری مسئولان است، اگر این مشکلات مربوط به تحریم‌ها است وضعیت بسیار بدتر بود .

وی ادامه داد: جناح بازی در کشور ما را بیچاره کرده است، احتمالا وضعیت موجود مربوط به نفوذی‌های ما بوده است، به طور کلی می‌توان گفت وضعیت کشور بد نیست و تمام اشکالات از خود ما است .

جانشین قرارگاه حضرت سید الشهدای سپاه با اشاره به اینکه در گذشته وضعیت بسیار بدتر بود، تصریح کرد: امید است مشکلات برطرف و انقلاب اسلامی این مرحله را همانند گذشته و به راحتی پشت سر بگذارد .

وی بیان کرد: علم و تکنولوژی در کشور وجود دارد و مراکز علمی کشور دارای سطح علمی بالایی هستند .

سردار عرب‌پور خاطرنشان کرد: فشارهایی که از هر طرف به انقلاب وارد کرده‌اند اگر به هر نظام دیگری وارد می‌شد، قطعا از بین رفته بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین