|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۲۳۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
ماس از این اظهارات عذرخواهی کرده و گفت: می‌توانستیم برای اجتناب از سوءتفاهم میان آلمان و عربستان در رایزنی‌های خود شفافیت بیشتری داشته باشیم.
 عربستان و آلمان اختلافات دیپلماتیک خود را که به دنبال اظهارات وزیر خارجه سابق آلمان به وجود آمده بود، حل و بر سر گشودن صفحه جدیدی از روابط توافق کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان و عادل الجبیر، همتای سعودی وی در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل بر سر بازگشت سفیر این کشور به برلین توافق کردند.

پس از اظهارات زیگمار گابریل، وزیر خارجه سابق آلمان به دنبال نشستش با همتای لبنانی خود، عربستان سفیر خود را در ماه نوامبر از آلمان فراخواند.

گابریل مداخله عربستان در امور لبنان را مورد انتقاد قرار داده و سیاست خارجه ریاض در منطقه را ماجراجویی خوانده بود.  

ماس از این اظهارات عذرخواهی کرده و گفت: می‌توانستیم برای اجتناب از سوءتفاهم میان آلمان و عربستان در رایزنی‌های خود شفافیت بیشتری داشته باشیم.

مقامات آلمان اعلام کردند، سفیر عربستان طی هفته‌های آتی به آلمان بازمی‌گردد و وزیر خارجه این کشور برای سفر به عربستان برنامه‌ریزی می‌کند.

ماس در نشست خبری مشترک با الجبیر گفت، ریاض نقش حیاتی و محوری در منطقه ایفا می‌کند. آلمان همه تلاش خود را برای تحکیم روابط با ریاض به کار می‌گیرد، چرا که بهبودی روابط با عربستان به نفع دو کشور است.

وزیر خارجه عربستان هم در این نشست از تمایل برلین برای تحکیم روابط خود با ریاض در همه زمینه‌ها استقبال کرد و گفت، دو کشور نقش مهمی در تحقق امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و نقش اصلی در اقتصاد جهانی دارند.

وزیر خارجه عربستان از همتای آلمانی خود برای سفر در نزدیک‌ترین زمان ممکن به ریاض دعوت کرد تا مرحله جدیدی از همکاری مستحکم را در همه سطوح و در راستای منافع دو کشور آغاز کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین