|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۳۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
آل ثانی همچنین خواستار دسترسی آزاد برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه در تمامی مناطق یمن شد و در ‌عین ‌حال، بیان‌ کرد: توافق قطر با سازمان ملل متحد در راستای کمک به حل بحران در یمن است.
 امیر قطر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جهان امروز با چالش‌هایی فراتر از مرزها مواجه است و در چنین شرایطی باید از قانون بین‌الملل بدون استفاده از معیارهای دو گانه بهره جست.

 ‌به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تصریح کرد، که در این‌ راستا خواهان اصلاحات در این سازمان است.

وی ادامه‌ داد: تحریم غیر قانونی علیه قطر نتیجه‌ کمپینی از پیش تعیین شده بر مبنای اتهامات نادرست بود. به رغم چالش‌هایی که این تحریم ایجاد کرد، قطر شاهد تحکیم وضعیت خود به عنوان بازیگری فعال در عرصه های منطقه‌ای و بین‌المللی بود.

امیر قطر در ادامه‌ از کمک‌های کشورهای دوست برای پایان دادن به بحران قدردانی کرد و گفت: تفاوت در رویکردها در قبال مسائل منطقه‌ای نباید منجر به آسیب‌دیدن جایگاه سازمان‌های منطقه‌ای مهمی نظیر شورای همکاری خلیج فارس شود.

آل ثانی در بخش دیگری از اظهارات خود، خاطر نشان کرد: پیشرفت اندکی در موضوعات اساسی خاورمیانه از جمله مساله فلسطین حاصل شده است. بر هم خوردن اوضاع در اراضی فلسطین مسئولیتی تاریخی را بر دوش شورای امنیت قرار می‌دهد.

او بر اهمیت مذاکره و تعهد در قبال راهکارهای مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی از جمله راهکار تشکیل دو کشور و ابتکار عمل صلح عربی تاکید کرد. امیر قطر تصریح کرد که کشورش به ارائه حمایت‌ها و کمک‌های مالی و سیاسی به مردم فلسطین ادامه‌ خواهد داد.

او با اشاره به تحولات سوریه، مدعی شد: ناکامی در جلوگیری از ارتکاب جرم توسط حکومت دمشق باعث خدشه‌دار شدن حقوق بشر می‌شود.

آل ثانی همچنین گفت: بحران حقوقی، اخلاقی و انسانی در سوریه مستلزم آن است که جامعه بین‌المللی تلاش‌های خود برای دستیابی به راهکاری مسالمت آمیز را دو چندان کند.

او با اشاره به تحولات یمن خواهان آن شد که تمامی جناح‌های درگیری در این کشور مبتنی بر قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل کنند.

آل ثانی همچنین خواستار دسترسی آزاد برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه در تمامی مناطق یمن شد و در ‌عین ‌حال، بیان‌ کرد: توافق قطر با سازمان ملل متحد در راستای کمک به حل بحران در یمن است.

امیر قطر درباره بحران لیبی نیز، اظهار کرد: در حال‌ حاضر امنیت و یکپارچگی ارضی این کشور در معرض خطر قرار دارد و مداخلات خارجی در آن صرفا باعث پیچیده‌تر شدن بحران شده است و در ‌عین ‌حال با قطعنامه‌های شورای امنیت متناقض است.

آل ثانی در بخش دیگری از اظهارات خود از تلاش‌های دولت بغداد برای بازگردان ثبات و آشتی ملی و مبارزه با تروریسم در عراق قدردانی کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین