|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۳۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
متخصص طب ایرانی گفت: چای سیاه نوشیدنی مفیدی است اما باید توجه کنید که در آن از رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی استفاده نشده باشد.
  متخصص طب ایرانی گفت: چای سیاه نوشیدنی مفیدی است اما باید توجه کنید که در آن از رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی استفاده نشده باشد.

علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی اظهار داشت:‌چای سبز از اثرات آنتی‌اکسیدانی بسیار خوبی برخوردار است اما طبق دستور طب ایرانی این نوشیدنی سودازا بوده و مصرف زیاد و طولانی‌مدت آن توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به خواص چای سیاه توضیح داد: چای سیاه نیز نوشیدنی مفیدی است اما باید توجه کنید که در آن از رنگ مصنوعی و طعم‌دهنده‌های مصنوعی استفاده نشده باشد.

یارقلی توصیه کرد:‌ هنگام مصرف چای سیاه باید چای به صورت کمرنگ میل شود، همچنین بهتر است از یک ساعت قبل از غذا و تا یک ساعت پس از صرف غذا از مصرف چای پرهیز کنیم.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: مصرف چای کمرنگ مفید بوده اما به دلیل اینکه مزاج آن گرم و خشک است، مصرف زیاد آن باعث سودازایی بدن خواهد شد.

وی گفت: به طور مثال فردی که به بیماری MS مبتلا است از لحاظ طب سنتی بدن وی مزاج سرد و مرطوب دارد که برخی از افراد برای گرم کردن بدن وی داروهای گرم و خشک درجه سه و چهار تجویز می‌کنند که این داروها شاید در طی روزهای اول تأثیر خوبی داشته باشند اما با گذشت زمان بیماری فرد تشدید خواهد شد.

یارقلی در پایان گفت: همچنین توجه داشتید باشید که برخی با تبلیغ چا‌ی‌های لاغری به دنبال گمراه کردن افراد هستند که در این زمینه نیز اگر از داروهای گیاهی درجه سه و چهار در اینگونه چای‌ها استفاده شده باشد بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین