|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۲۳۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد ویتامین B12 می‌تواند با بروز آکنه مرتبط باشد.
 نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد ویتامین B12 می‌تواند با بروز آکنه مرتبط باشد.
در حضور مقادیر بالای ویتامین B۱۲، باکتری‌های پوست که با آکنه مرتبط هستند نوعی مولکول‌های التهابی ایجاد می‌کنند که عامل بروز جوش و آکنه روی پوست هستند.

در این مطالعه پزشکان تفاوت بین باکتری‌های پوست افراد مستعد ابتلا به آکنه و باکتری‌های روی صورت افرادی با پوست صاف را بررسی کردند و به این موضوع پرداختند که چرا باکتری «پروپیونی باکتریوم آکنه» که شایع‌ترین میکروب پوستی است در برخی افراد موجب بروز جوش و آکنه می‌شود و در برخی افراد بی‌تاثیر است. این پزشکان دریافتند ویتامین B۱۲ بیان ژنِ باکتری پوست را تغییر می‌دهد و همین امر می‌تواند به التهاب‌های ایجادکننده آکنه منجر شود.

در انسان ویتامین B۱۲ در فرآیند سوخت و ساز بدن، شکل‌گیری گلبول‌های قرمز خون و حفاظت از سیستم اعصاب مرکزی نقش دارد. این ویتامین به طور معمول در مولتی‌ویتامین‌ها موجود است و بررسی جدید این پرسش را مطرح می‌کند که آیا افراد مبتلا به آکنه می‌توانند از مکمل‌های B۱۲ مصرف کنند.

«هویینگ لی»، یکی از متخصصان این مطالعه از دانشکده پزشکی «دیوید گفن» در آمریکا گفت: تصور بر این است که بین ویتامین B۱۲ و آکنه رابطه‌ای وجود دارد. همچنین مشاهده کردیم مجرای مولکولی وجود دارد که می‌تواند این ارتباط را توضیح دهد اما لازم است که در مطالعات آتی و در بررسی‌های بیشتر نقش ویتامین B۱۲ در بروز آکنه تایید شود.

این تیم تخصصی با بررسی الگوهای بیان ژنی دریافتند مجرای تولید کننده ویتامین B۱۲ به طور قابل توجهی در باکتری پوست افراد مبتلا به آکنه تغییر می‌کند که این وضعیت در افراد دیگر مشاهده نمی‌شود.

هویینگ لی باکتریوم پوست صورت افراد بدون جوش و آکنه را پس از تزریق ویتامین B۱۲ بررسی کرد که پس از گذشت یک هفته مشاهده شد از هر ۱۰ شرکت کننده روی صورت یک نفر جوش و آکنه ظاهر شده و الگوی بیان ژنی باکتری پروپیونی باکتریوم آکنه تغییر کرده است.

به گفته لی، زمانی که این ویتامین به باکتری اضافه شود میکروب‌ها ترکیب‌هایی به نام «پورفیرین» تولید می‌کنند که التهاب در آکنه را افزایش می‌دهد.

همچنین در حالی که در این مطالعه وجود این ارتباط مشاهده شده، نقش ویتامین B۱۲ در بروز آکنه یا تشدید آن تایید نشده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین