|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۵
کد خبر: ۲۳۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کتاب «سربلند» شامل زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم محسن حججی به تازگی به قلم محمدعلی جعفری توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
 کتاب «سربلند» شامل زندگینامه داستانی شهید مدافع حرم محسن حججی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

 کتاب «سربلند» شامل زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم محسن حججی به تازگی به قلم محمدعلی جعفری توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب در واقع زندگینامه داستانی شهید حججی را در بر می‌گیرد، شهید محسن حججی یکی از نیروهای لشکر زرهی ۸ نجف اشرف و از نیروهای مؤسسه شهید احمد کاظمی بود. این پاسدار ۲۵ ساله اصفهانی در منطقه مرزی عراق و سوریه با حمله نیروهای داعش، اسیر و دو روز بعد از اسارت به شهادت رسید. محمدعلی جعفری پیش از این، کتاب «عمار حلب» را درباره یکی دیگر از شهدای مدافع حرم با نام محمدحسین محمدخانی نوشته و منتشر کرده است.

«آرامِ جان» عنوان اولیه این کتاب بود که پیش از چاپ به «سربلند» تغییر پیدا کرد. به تعبیر ناشر اثر و نوشتاری که در معرفی این اثر منتشر کرده، «سربلـند» روایتی است از انتخاب‌های محسن در زندگی زمینی‌اش که او را به آنچه می‌خواست، رساند. روایتی به زبان آنها که چندصباحی را با محسن بوده‌اند و در کنار محسن زیسته‌اند و با اشک‌ها و لبخندهایش گریسته یا خندیده‌اند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

برگشتم به حاج سعید گفتم: «آخه من چطور این بدن ارباً اربا رو شناسایی کنم؟» خیلی به‌هم ریختم. رفتم سمت آن داعشی. یک متر رفت عقب و اسلحه‌اش را کشید طرفم. سرش داد زدم: «شما مگه مسلمون نیستید؟» به کاور اشاره کردم که مگر او مسلمان نبود؟ پس سرش کو؟ چرا این بلا را سرش آوردید؟ حاج سعید تند تند حرف‌هایم را ترجمه می‌کرد. آن داعشی خودش را تبرئه کرد که این کار ما نبوده و باید از کسانی که او را برده‌اند «القائم» بپرسید. فهمیدم می‌خواهد خودش را از این مخمصه نجات دهد. دوباره فریاد زدم که کجای اسلام می‌گوید اسیرتان را این‌طور شکنجه کنید؟ نماینده داعش گفت: «تقصیر خودش بوده!» پرسیدم به چه جرمی؟ بریده‌بریده جواب می‌داد و حاج سعید ترجمه می‌کرد: «از بس حرصمون رو درآورد؛ نه اطلاعاتی به ما داد، نه اظهار پشیمونی کرد، نه التماس کرد! تقصیر خودش بود...!»

این کتاب با ۳۶۰ صفحه و قیمت ۲۳ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین