|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۳۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
عشایر در طول تاریخ زحمات زیادی کشیده اند و غالبا از حاصل دسترنج خود کمتر بهره برده اند بنابراین باید سازمان عشایر که سازمانی توسعه ای است در محورهای زیرساختی،خدمات رفاهی و زنجیره تولید با برنامه ریزی در بازه های زمانی مختلف نسبت به ارائه خدمت و جلب رضایت این جامعه زحمتکش اقدام کند.
 وزیر جهاد کشاورزی گفت:جنگ‌ روانی اساس جنگ اقتصادی دشمن است و وظیفه ملی داریم اقدامات و توفیقات به دست آمده در نظام اسلامی را در مقایسه با گذشته اطلاع رسانی و تبیین نماییم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،محمود حجتی در نشست با مدیران و تشکل های عشایری با بیان این که در دولت تدبیر و امید با همکاری مجلس شورای اسلامی به طور ویژه به موضوع عشایر توجه شده است،اظهار داشت:افزایش سرمایه صندوق حمایت از سرمایه گذاری بخش عشایری،اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی و همچنین انتقال سرمایه های غیر منقول سازمان امور عشایر به اتحادیه ها و تشکل های عشایری از جمله اتفاقات بی سابقه در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به این که در شرایط کنونی جنگ‌ روانی اساس جنگ اقتصادی دشمن است،تصریح کرد:وظیفه ملی داریم اقدامات و توفیقات به دست آمده در نظام اسلامی را در مقایسه با گذشته اطلاع رسانی و تبیین نماییم.

حجتی، ادامه داد:دشمن با جنگ‌ روانی به دنبال ایجاد یاس در مردم و اخلال در نظام اقتصادی کشور است و متاسفانه کسانی در داخل هم ناآگاهانه در مسیر جنگ روانی دشمنان ملت و نظام حرکت می کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که تامین معیشت و زندگی قابل قبول برای عشایر با توجه به توقعات جامعه امروزی از جمله مسکن،بهداشت،راه و آموزش با توانمندی های موجود کشور قابل دستیابی است،خاطرنشان کرد:معیشت عشایر در گذشته بر اساس دامپروری بوده و امروز هم دامداری برای جامعه عشایری از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجتی با اشاره به این که ۷۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی در اختیار ۲۱۳ هزار خانوار عشایری کشور قرار دارد،یادآور شد:میانگین اراضی کشاورزی در اختیار عشایر با متوسط اراضی در اختیار کشاورزان تقریبا برابر است و ضرورت دارد زراعت در جامعه عشایری در کنار دامداری،صنایع دستی و گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که سطح درآمد عشایر می تواند از متوسط درآمد شهری بیشتر شود،گفت:زراعت گیاهان دارویی در مناطق عشایری از جمله ظرفیت های افزایش درآمد عشایر است.

وی افزود:در استان گلستان با کشت گیاه گل گاوزبان به صورت دیم،کشاورزان توانسته اند ۶۰۰ کیلوگرم محصول در هر هکتار برداشت کنند و هر کیلوگرم گل گاوزبان را با قیمت ۱۸۰ هزار تومان به فروش برسانند.

حجتی بر ضرورت ایجاد زنجیره تولید نهاده ها تا غذای سفره مردم به منظور کاهش هزینه ها،حذف واسطه های غیرضرور و دستیابی تولیدکنندگان به ارزش افزوده بیشتر تاکید کرد و گفت:با توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز ضمن تامین و توزیع به موقع نهاده های با کیفیت، بهره گیری از نژادهای پربازده و چندقلوزا و همچنین تعلیف،کشتار و عرضه مستقیم دام به بازار توسط اتحادیه ها و تشکل های عشایری،تولید و درآمد عشایر افزایش می یابد.

وی، ظرفیت های قانونی و اعتباری موجود را فرصتی تاریخی برای عشایر کشور عنوان کرد و افزود:عشایر در طول تاریخ زحمات زیادی کشیده اند و غالبا از حاصل دسترنج خود کمتر بهره برده اند بنابراین باید سازمان عشایر که سازمانی توسعه ای است در محورهای زیرساختی،خدمات رفاهی و زنجیره تولید با برنامه ریزی در بازه های زمانی مختلف نسبت به ارائه خدمت و جلب رضایت این جامعه زحمتکش اقدام کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین