|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
علی اعطا از برگزاری مراسم بزرگداشت «روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی» در محوطه سردر باغ ملی توسط معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران با همکاری شهرداری‌های منطقه 11 و 12 خبر داد.
 سخنگوی شورای شهر تهران از برگزاری مراسم بزرگداشت «روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی» در محوطه سردر باغ ملی خبر داد.

 علی اعطا  از  برگزاری مراسم بزرگداشت «روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی» در محوطه سردر باغ ملی توسط معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران با همکاری شهرداری‌های منطقه 11 و 12 خبر داد.

اعطا با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر «پیشنهاد به شورای فرهنگ عمومی کشور جهت تعیین روز تهران روز پایتخت ایران اسلامی در تقویم عمومی کشور» افزود: دراین طرح مقرر شده علاوه بر پیشنهاد این موضوع به شورای فرهنگ عمومی کشور، شهرداری تهران فارغ از تصمیم شورای فرهنگ عمومی در زمینه "روز تهران روز پایتخت ایران اسلامی" به‌ منظور گرامیداشت و اعتلای نام تهران نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام و گزارش آن را به‌ صورت سالانه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید. با وجود این مصوبه، در سال 95 و 96 شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران اقدام جدی در راستای اجرایی شدن آن نداشته‌اند.

عضو هیات رییسه شورا در ادامه اظهار داشت: نزدیک به 230 سال از زمانی که آغامحمدخان قاجار تهران را به عنوان پایتخت خود برگزید می‌گذرد. با تصویب متمم قانون اساسی مشروطه در 14 مهر 1286، برای نخستین بار، تهران به صورت قانونی و بر مبنای رأی نمایندگان ملت به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد. بر همین اساس انتخاب 14 مهر به عنوان روز ملی تهران مبنای مناسبی دارد که برگرفته از نقش و جایگاه مردم است و به خوبی می‌تواند بخش مهمی از تاریخ و هویت شهر تهران را بازگو کند.

در این مراسم از شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص شهر تهران و تهران‌پژوهان سرشناس تقدیر خواهد شد.

اعطا با اشاره به لزوم معرفی این روز به عموم مردم و فعالان فرهنگی و برگزاری آئین‌های مردمی افزود: از 14 مهرماه تا 20 مهر نیز به عنوان هفته تهران مراسمات و برنامه‌های فرهنگی برگزار خواهد شد و امیدوارم در سال‌های آینده روز تهران با شکوه و گستردگی بیشتر برگزار شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین