|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۲۳۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
سلطانی‌فر با بیان این که سرانه ورزشی تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله‌ دارد اظهار کرد: ما هم قبول داریم که این امکانات عادلانه توزیع نشده و مناطق محروم مثل کردستان، سیستان و خراسان جنوبی، و همچنین مناطق مرزی و روستایی امکانات کمتری دارند. اما تمرکز ما این است که با منابع در اختیار خود با پایان دولت توازن و تعادلی در این زمینه ایجاد کنیم.
 وزیر ورزش و جوانان گفت که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۴۹۰ پروژه ورزشی در سال ۹۷ به بهره بردرای می‌رسد.

مسعود سلطانی‌فر در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به سوال حبیب‌الله ده مرده نماینده زابل درباره برنامه این وزارتخانه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی گفت: در کشور ۹۰۰۰ مکان ورزشی روباز و سرپوشیده متعلق به وزارت ورزش است که با ۴۹۰ پروژه‌ای که امسال در دست احداث است، و پروژه‌های ارگان‌ها، دستگاه‌ها، وزارت‌خانه‌ها و شهرداری‌ها، وضع سرانه ورزشی کشور از جهت امکانات بسیار بهبود پیدا کرده است.

وی با بیان این که ۳۰۰۰ مکان ورزشی در آموزش و پرورش در اختیار ۱۴ میلیون دانش آموز است گفت: همچنین ۳۰۰ مجموعه ورزشی کارگرثی و هزاران مکان ورزشی توسط شهرداری‌ها احداث شده ۲۰۰۰ مکان ورزشی توسط نیروهای مسلح به ویژه بسیج در مناطق روستایی و محروم ایجاد شده و در دانشگاه‌ها هم مکان‌های ورزشی زیادی داریم که بر این اساس سرانه ورزشی مکان‌های متعلق به وزارت ورزش ۷۸ سانتی‌متر مربع و با احتساب مکان‌های آموزش و پرورش نیروهای مسلح مجتمع های کارگری، شهرداری‌ها و دانشگاهها این سرانه به بیش از یک متر مربع افزایش یافته است.

سلطانی‌فر با بیان این که سرانه ورزشی تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله‌ دارد اظهار کرد: ما هم قبول داریم که این امکانات عادلانه توزیع نشده و مناطق محروم مثل کردستان، سیستان و خراسان جنوبی، و همچنین مناطق مرزی و روستایی امکانات کمتری دارند. اما تمرکز ما این است که با منابع در اختیار خود با پایان دولت توازن و تعادلی در این زمینه ایجاد کنیم.

وزیر ورزش  با بیان این که تعداد کل پروژه‌های نیمه تمام بخش ورزش کشور تا روی کارآمدن دولت یازدهم ۵۳۵۵ مکان ورزشی بوده اظهار کرد: هر ساله تعدادی از این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده بر این اساس در سال ۹۲، ۱۳۲ پروژه، در سال ۹۳، ۲۰۵ پروژه در سال ۹۴، ۳۶۱ پروژه در سال ۹۵، ۱۷۱ پروژه در سال ۹۷، ۳۹۰ پروژه بهره‌برداری شده و برنامه ریزی ما برای سال ۹۷ این است که ۴۹۰ پروژه بهره برداری شود.

سلطانی‌فر با تاکید بر اینکه ایجاد عدالت و توزیع عادلانه منابع در دستور کار این وزارتخانه است افزود: تلاش ما این است که به استانهای محروم و مناطق محروم استان‌های برخوردار توجه کنیم و تا حد زیادی توازن به وجود بیاوریم.

وی اضافه کرد: ما باور داریم بین نوجوانان و جوانان ساکن مناطق مرزی و محروم در رشته‌های مختلف استعدادهای قابل توجهی است که اگر زمینه بروز خلاقیتشان فراهم شود می‌توانند افتخارآفرینی کنند. از جمله در استان سیستان و بلوچستان در رشته‌ی کبدی و دو میدانی استعدادهای زیادی داریم که با فعال کردن پایگاه‌های کشف استعداد از آنها استفاده می‌کنیم.

سلطانی‌فر با اشاره به تلاش وزارت ورزش  برای فعال شدن زمینه حضور بانوان در عرصه‌ی ورزش ‌های قهرمانی اظهار کرد: در بازی‌های جاکارتا حضور پررنگ بانوان را شاهد بودیم تا جایی که آنها موفق شدند یک سوم مدال‌های کاروان ایران را کسب کنند. ما تلاش می‌کنیم امکانات بیشتری را خصوصا در مناطق محروم فراهم کنیم و از همه منابع استفاده کنیم تا با توزیع عادلانه آنها ضریب بهره برداری را بالا ببریم.

وزیر ورزش با بیان این که ۱۳۵ پروژه با استفاده از خیرین ورزش‌یار در دست اجراست اظهار کرد: با کمک نمایندگان و با استفاده از ماده ۱۸۰ برنامه پنجم تلاش کردیم توازنی به وجود بیاوریم. همچنین با کمک و همت نمایندگان اختصاص ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش در برنامه ششم گنجانده شد که در نتیجه سال گذشته و امسال رقم خوبی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافت اگرچه هنوز هم این رقم مطلوبی نیست اما تلاش ما این است که از همه ردیف‌ها و منابع و امکانات برای بهره برداری پروژه‌های بیشتر استفاده کنیم.

سلطانی‌فر در پایان خطاب به نمایندگان گفت: همانطور که در برنامه ششم  توسعه به ورزش کمک کردیم باز هم ما را یاری کنید چرا که با داشتن منابع بیشتر سرعت تکمیل پروژه‌ها افزایش می‌یابد. ما در حال حاضر ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌ها نیاز داریم که با کمک مجلس قدم‌های بیشتری در این زمینه برداریم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین