|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۳۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت ایجاد جذابیت های بیشتر برای ترغیب سرمایه گذاری در صنعت بیمه، تصریح کرد: تشویق مردم برای خرید بیمه نامه به خصوص در رشته بیمه های زندگی یک ضرورت آشکار است و ما به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که بیمه های زندگی را به سطح همگانی برسانیم.
 صنعت بیمه در هنگام تحریم ها باید در بازار سرمایه و بورس، حضور جدی تری داشته باشد تا بتواند ریسک ها را در داخل کشور نگهداری و کنترل کند.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در دیدار با رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه با تکیه بر توان بخش خصوصی، توانگری مالی و همچنین سرمایه های انسانی خود می تواند در اقتصاد کلان کشور نقش های ارزنده تری نیز ایفا کند.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت ایجاد جذابیت های بیشتر برای ترغیب سرمایه گذاری در صنعت بیمه، تصریح کرد: تشویق مردم برای خرید بیمه نامه به خصوص در رشته بیمه های زندگی یک ضرورت آشکار است و ما به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که بیمه های زندگی را به سطح همگانی برسانیم.

رییس شورای عالی بیمه با قدردانی از نگاه مثبت و توسعه گرایانه کمیسیون اقتصادی مجلس به صنعت بیمه، اظهار داشت: صنعت بیمه، مجلس را در کنار خود احساس می کند اما در خصوص حذف مالیات بر ارزش افزوده و برخی از عوارض پیش بینی شده در قانون، از خانه ملت انتظار مساعدت داریم.

دکتر سلیمانی با تاکید بر این نکته که صنعت بیمه یک صنعت اشتغالزاست، خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی عزم خود را برای فراهم آوردن زمینه های کاهش تصدی گری دولت، جزم کرده و به سمت خصوصی سازی کامل پیش می رویم.

وی حضور پررنگ شرکت بیمه ایران را در بازار بیمه به دلیل الزامات قانونی ارزیابی کرد و از تصمیم برای کاهش سهم بیمه های دولتی از بازار خبر داد.

رییس کل بیمه مرکزی از برنامه های بیمه مرکزی برای انتشار اوراق ریسک و عرضه آن در بازار بورس خبر داد و گفت: برای توانمندسازی صنعت بیمه هیچ راهی غیر از بازارسازی و حضور پررنگ تر صنعت بیمه در بازار سرمایه وجود ندارد.

وی تاسیس صندوق حمایت از شرکت ها و موسسات بیمه ای را از نیازهای جدی صنعت بیمه دانست و افزود: بیمه مرکزی به تمامی تعهدات نظارتی خود عمل کرده و میزان ذخیره گیری شرکت ها را به طور مرتب کنترل می کند اما راه اندازی این صندوق برای مقابله با ریسک های پیش بینی نشده و مشکلات احتمالی ضرورت دارد.

دکتر غلامرضا سلیمانی در پایان با اشاره به دستاوردهای بیمه مرکزی و صنعت بیمه در خصوص تکمیل زیرساخت های فرهنگی به انتشار کتاب های بیمه ای و همچنین گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتب درسی، تصریح کرد: در بحث فرهنگسازی کارهای خوبی صورت گرفته هر چند هنوز ظرفیت های زیادی در این حوزه وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است در ادامه  نشست مشترک هم اندیشی توسعه و تقویت صنعت بیمه کشور، گزارش مفصلی از دستاوردها و عملکرد نهاد ناظر و صنعت بیمه توسط رییس کل بیمه مرکزی ارائه شد و سپس مدیران عامل شرکت های بیمه و همچنین رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به طرح دیدگاه های خود پرداختند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین