|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۳۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
اگر بنا باشد توانگری مالی بیمه ایران و حتی بیمه مرکزی با فرمول کنونی محاسبه شود هم نتیجه حاصله با واقعیت و برداشت اولیه ذهنی مخاطب از تعریف توانگری فاصله دارد و هم زمینه نگرانی از صنعت بیمه در جامعه فراهم می‌شود.
  معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران، این شرکت را توانمندترین شرکت بیمه کشور خواند و با اشاره به جایگاه حاکمیتی شرکت بیمه ایران و محدودیت‌های ناشی از آن گفت : معتقدیم بیمه ایران بعنوان شرکت بیمه گری که قانونگذار خیلی اجازه انتخاب ریسک به او نداده و مجبور است به عنوان یک شرکت دولتی، جایی که انجام عملیات بازرگانی بیمه، توجیه اقتصادی ندارد به نیابت از دولت و با نگاه غیرانتفاعی وارد شود را نمی‌شود با ملاکهای مورد عمل در خصوص سایر شرکتهای بیمه ارزیابی و مقایسه کرد .
 
 به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، محمد مهدی اعلایی در مراسم‌ معارفه سرپرست جدید شعبه نمایشگاه بین‌المللی بیمه ایران گفت: اعمال فرمول فعلی محاسبه توانگری مالی در خصوص بیمه ایران و سنجش رفتارهای مالی و اجرایی این شرکت با این فرمول خوب است اما باید ملاحظات آن در نظر گرفته شود.
 
وی افزود: فرمول محاسبه توانگری مالی استخراج شده از یک مدل است و این یک اصل علمی است که لزوما خروجی همه مدلها منطبق با واقعیتهای موجود نیست و مدلها باید متناسب با شرایط واقعی در عالم بیرون بهسازی شوند .
 
 معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران با تاکید براینکه میزان داراییها، توان مالی و حجم نقدینگی ریالی و ارزی موجود و در اختیار این شرکت در بهترین شرایط در مقایسه با سالهای قبل قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد توانگری مالی بیمه ایران و حتی بیمه مرکزی با فرمول کنونی محاسبه شود هم نتیجه حاصله با واقعیت و برداشت اولیه ذهنی مخاطب از تعریف توانگری فاصله دارد و هم زمینه نگرانی از صنعت بیمه در جامعه فراهم می‌شود.
 
 اعلایی تصریح کرد: به لطف خدا بیمه ایران امروز در عالی ترین سطح توانمندی در مسیر ایفای تعهدات خود است و تحقیقاً بزرگترین شرکت بیمه کشور توانگری لازم را برای انجام همه تعهداتش دارد.
 
در مراسم معارفه سرپرست شعبه نمایشگاه بین المللی بیمه ایران که با حضور مدیرکل بیمه ایران استان تهران، کارکنان شعبه نمایشگاه بین المللی بیمه ایران و تعدادی از مدیران کل ستادی بیمه ایران برگزار شد، "مصطفی رستمی" بعنوان سرپرست این شعبه معرفی و منصوب شد.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین