|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۳۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
هدف‌گذاری ما این است که یکنفر دانش آموز بازمانده از تحصیل هم عقب نماند، تعداد دانش آموزانی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند، 692 هزار نفر است که پیش بینی می کنیم این آمار به 720 هزار دانش آموز برسد که نسبت به سال گذشته 55 هزار دانش آموز و نو آموز رشد را خواهیم داشت‌.
‌مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: 430 کلاس درس در قالب 144مدرسه جدید از ابتدای امسال در استان احداث و همزمان با آغاز سال تحصیلی 97- 98 بهره برداری و به آموزش و پرورش تحویل شد.

به نقل از اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان وبلوچستان، علیرضا راشکی در این باره افزود: برای ساخت این واحدهای آموزشی بیش از 48 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان این که با راه اندازی این طرح ها بیش از 15 هزار دانش آموز استان از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند، افزود: حدود 300 کلاس جدید با مشارکت خیران راه اندازی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: از سال ۹۰ تا ۹۶، چهار هزار و ۶۶۶ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که از این تعداد هزار و ۸۲۶ کلاس با مشارکت خیران احداث شد و ساخت هزار و ۸۴۰ کلاس درس نیز در دست اجراست.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز به ایسنا گفت: امسال 150 هزار کلاس اولی و نوآموز در استان سر کلاس درس رفتند.

علیرضا نخعی افزود: همچنین 64 هزار نوآموز پیش دبستانی هم سال تحصیلی جدید را در استان آغاز کردند و پیش بینی می‌شود آمار کل دانش آموزان استان به ۷۲۰ هزار نفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: تاکنون هفت میلیون جلد کتاب درسی برای دانش‌آموزان استان تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نخعی افزود: هدف‌گذاری ما این است که یکنفر دانش آموز بازمانده از تحصیل هم عقب نماند، تعداد دانش آموزانی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند، 692 هزار نفر است که پیش بینی می کنیم این آمار به 720 هزار دانش آموز برسد که نسبت به سال گذشته 55 هزار دانش آموز و نو آموز رشد را خواهیم داشت‌.

وی ادامه داد: یک هزار و 700 کلاس جدید داریم که هزار کلاس جدید و مربوط به کلاس دوازدهم است، 700 کلاس هم برای جذب دانش آموزان جدید پیش بینی کرده ایم‌.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که کرده ایم، طرح‌های روستا مرکزی را تقویت می کنیم، هزار مدرسه زیر 20 نفر داریم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین