|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۳۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
این اظهارات ریابکوف در واکنش به حرف‌های جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح شده که گفته بود، تصمیم مسکو در اعطای اس-۳۰۰ به سوریه گامی در جهت تشدید اوضاع در این کشور است.
معاون وزیر خارجه روسیه بر آمادگی روسیه جهت بررسی موضوع تجهیز سوریه به سامانه‌های موشکی اس-۳۰۰ با آمریکا تاکید کرد اما در عین حال از واشنگتن خواست در ارزیابی گام‌های مسکو از موضع متکبرانه‌اش حرف نزند.

 سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس تصریح کرد: ما آماده بررسی تمامی مسائل مربوط به وضعیت سوریه یا هر کشور دیگر با آمریکا هستیم اما برای اینکه هر گونه مذاکره با همتایان آمریکایی‌ مثمرثمر باشد باید آنها رویکرد قلدرمآبانه و تکبر خود را کنار بگذارند و تلاش نکنند نظرات و اظهارات شخصی خود را طوری وانمود کنند که تنها راه حل ممکن و قابل قبول است.

این اظهارات ریابکوف در واکنش به حرف‌های جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح شده که گفته بود، تصمیم مسکو در اعطای اس-۳۰۰ به سوریه گامی در جهت تشدید اوضاع در این کشور است.

ریابکوف در این باره گفت: طبیعتا ما با دقت اظهارات و موضع‌گیری‌های مقامات ارشد آمریکا درباره این موضوع را بررسی می‌کنیم، بدون تردید چنین تصمیماتی که می‌گیریم بعد از بررسی مفصل و کنکاش عمیق و در نظر گرفتن تمام جوانب و شرایط است لذا هرگز نمی‌توان آنطور که همتایان آمریکایی ما تصور می‌کنند گفت که این گام در جهت تشدید اوضاع است. ما هیچ توجیهی برای چنین اظهارنظرهایی نمی‌بینیم.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد: این اتهامات علیه روسیه را نمایندگان "کشوری مطرح می‌کنند که طی سال‌های گذشته در سیاست‌های‌شان در خاورمیانه و مشخصا در تعیین سیاست‌شان در قبال سوریه اشتباه پشت اشتباه انجام داده‌اند."

وی مسؤولان آمریکایی را به ارزیابی گام‌های روسیه چه در زمینه موضوع تجهیز سوریه به سامانه‌های اس-۳۰۰ یا در مسائل دیگر فراخواند و از آنها خواست موضعی واقعی‌تر، متعادل‌تر و بی‌طرفانه‌ اتخاذ کنند.

ریابکوف بار دیگر درخواست مسکو از آمریکا برای یکی کردن تلاش‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه و در کل منطقه را مطرح کرد.

روز گذشته جان بولتون در نشست خبری مقامات بلندپایه آمریکایی در نیویورک نسبت به پیامدهای تصمیم مسکو برای دادن سامانه‌های اس -۳۰۰ به سوریه هشدار داد.

وی این تصمیم را "اشتباهی فاحش" خواند و گفت: مجهز کردن ارتش سوریه به این سامانه‌ تهدیدی را برای تشدید خطرناک اوضاع در منطقه ایجاد می‌کند.

بولتون ابراز امیدواری کرد که مسکو از تصمیم خود صرف نظر کند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در کنفرانس خبری مشترک با نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل و جان بولتون تصریح کرد که تصمیم دارد نشستی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه دوره کنونی مجمع عمومی سازمان ملل داشته باشد تا مسأله تحویل سامانه‌های اس- ۳۰۰ به سوریه را مورد بررسی قرار دهد.

پامپئو تصریح کرد که ایالات متحده همچنان به همکاری با روسیه در زمینه‌های مورد توجه دو طرف پایبند است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین