|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۲۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در دیدار با مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق گفت: مبارزه با تروریسم تا شکست قطعی آن باید به شکل همه جانبه باشد و کشورها و نهادهای منطقه ای و فرامنطقه ای مسوولیت خود را در این زمینه ایفا کنند.
ظریف در این دیدار که امروز (سه شنبه) به محض ورود به شهر اربیل انجام شد، افزود: حمایت گروه های فعال سیاسی عراق برای تشکیل کابینه در راستای تقویت ثبات این کشور و تامین کننده منویات مرجعیت عالی و منافع ملی عراق می باشد.

ظریف همچنین آینده نگری مسوولین مختلف عراق در تقویت وحدت و انسجام ملی و حل فصل اختلاف نظرات احتمالی در چارچوب قانون اساسی این کشور را ضروری توصیف کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به فراگیر بودن تهدید گروه تروریستی داعش برای تمامی مذاهب و قومیت های عراقی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم تا شکست قطعی آن باید به شکل همه جانبه باشد و کشورها و نهادهای منطقه ای و فرامنطقه ای مسوولیت خود را درخصوص رفع این نگرانی و تهدید مشترک به بهترین نحو ایفا کنند.

رییس دستگاه دیپلماسی همچنین در این دیدار آمادگی کشورمان را برای توسعه و تعمیق بیشتر همکاری ها با استفاده از فرصت های موجود با عراق و اقلیم کردستان اعلام کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین