|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۳۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
خبرهایی از شهرک سینمایی دفاع مقدس، اجرای تک سانس یک نمایش، آثار متقاضی جشنواره فیلم مقاومت و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
 خبرهایی از شهرک سینمایی دفاع مقدس، اجرای تک سانس یک نمایش، آثار متقاضی جشنواره فیلم مقاومت و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس از «ماجرای نیمروز 2 » حمایت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، ناصر مقدم‌زاده مدیرعامل شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اعلام این خبر گفت: شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس به عنوان اصلی ترین مرکز حمایت و پشتیبانی از آثار سینمایی و تلویزیونی با موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سینمای مقاومت و آثار تاریخی در کشور شناخته شده است و تا کنون حامی و پشتیبانی لجستیکی و سخت افزاری بسیاری از آثار فاخر سینمایی بوده است.

امسال نیز در جریان تولید بسیاری از فیلم ها و سریال‌های تلویزیونی، یاری گر عوامل فنی و تولید بوده‌ایم و از تمام ظرفیت و امکانات لجستیکی، تسلیحاتی و ملزومات خود علاوه بر لوکیشن‌های احداثی برای خلق آثار ماندگار در حوزه سینمای مقاومت استفاده نموده ایم.در سال جاری نیز به عنوان تسهیل کننده شرایط تولید فیلم سینمایی ماجرای نیمروز ۲ به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید محمود رضوی امکانات شهرک را در اختیار گروه تولید فیلم قرار داده‌ایم.
وی افزود: از دیگر برنامه‌هایی که شهرک میزبان آنان بوده است مجموعه تلویزیونی گروهان بلال با موضوع دفاع مقدس بوده است که از ۳۱ شهریور سال جاری از شبکه یک در ده قسمت در حال پخش است.
مقدم زاده همچنین از ساخت ۳فیلم سینمایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تا کنون قرارداد پشتیبانی از فیلم آن ۲۳ نفر که توسط مؤسسه هنری رسانه‌ای اوج تهیه و تولید خواهد شد، منعقد گردیده و گروه های ساخت ۲ فیلم سینمایی دیگر در حال رایزنی با شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس جهت استفاده از ظرفیت های بالای شهرک و انعقاد قرارداد هستند.
وی همچنین از پشتیبانی سریال نفوذ به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه کنندگی محسن علی اکبری در شهر ساوه خبر داد.

بلیت‌های یک نمایش فروش رفت

با استقبال قابل توجه مخاطبان، تمام بلیت‌های نمایش «فالش خوانی در چهارراه فخرآباد» تا ۱۰ مهر به فروش رسید.

نمایش «فالش خوانی در چهارراه فخرآباد» نوشته و کاری از هادی احمدی که از روز گذشته اجرای عمومی خود را در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران آغاز کرد، با استقبال قابل توجه مخاطبان روبرو شد.

تمام بلیت‌های نمایش «فالش خوانی در چهارراه فخرآباد» تا ۱۰ مهر به فروش رسید.

نمایش «فالش خوانی در چهارراه فخرآباد» تا ۱۳ مهر هر شب از ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

از بازیگران حاضر در این نمایش می‌توان به نیلوفر وهاب‌زاده‌گان، میلاد بانگی، ملینا تیموری و هادی احمدی اشاره کرد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: یک حادثه در چهارراه فخرآباد که بوی انتقام می‌دهد... شادی دختری‌ بیست و سه ساله پس از ماجرای تلخ جدایی پدر و مادرش روزهای سختی را سپری می‌کند و به فاصله‌ی زمانی کوتاهی مادرش را از دست می‌دهد. او یک زن را عامل اصلی تمام این اتفاق‌ها می‌داند و همین موضوع زمینه‌ساز انگیزه‌ای برای انتقام می‌شود. یک روز زمستانی، انتقام با اسید، حوالی چهارراه فخرآباد..

اجرای یک نمایش فقط در یک سانس

نمایش «آرش­ نامه» به نویسندگی و کارگردانی عرفان پهلوانی در ششمین جشنواره‌­ی بین ­المللی هنر برای صلح، 6 مهر ماه،ساعت 13، در تماشاخانه­‌ی «باران» یک اجرا خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، بازیگران این نمایش به ترتیب حروف الفبا کسری ریاحی­وفا، نگین خامسی، علی طاهری، نرگس عبداللهی، پدرام علی­نژاد، سجاد میرزاییان، کیمیا نوری و عرفان پهلوانی هستند.

آهنگسازی و نوازندگی این نمایش را کیمیا نوری انجام داده است و مهیار طهرانی موزیک‌­های این نمایش را میکس و مستر کرده است.

هم­چنین در «آرش­‌نامه»؛ آناهیتا مصلحی به عنوان طراح گریم و مشاور کارگردان و پدرام علی ­نژاد و عرفان پهلوانی به عنوان طراح صحنه و جامه فعالیت می ­کنند.

دیگر هنرمندان گروه نمایش «آرش ­نامه» عبارتند از: دستیاران کارگردان: مهسا رمضانی و نادیا شاهدی، گرافیست: مانی محمدیان، عکس و فیلم: میلاد اسدخواه، امیر اعتمادی، مجید افشارپور، مهسا رمضانی و مانی محمدیان.

فیلم ماکت «آرش­ نامه» به کارگردانی تلویزیونی علی طاهری، فیلمبرداری مانی محمدیان و سروش اکبری، صدابرداری فرزاد شفایی و با تدوین سروش اکبری آماده شده است.

«آرش­ نامه» نمایشی 70 دقیقه­‌ای است و در چکیده­‌ی آن آمده است:شاید، شاید سپیده‌­دم بروم و جان بر پای نهال آزادی ایران بدهم. تو شاخ و برگ بر آن بیافزای. می­دانم، می­دانم، تو هم بدان که راه دشوار است و پر خم و پیچ. سرما در کمین است تا رخت سبز از این نهال به درآرد و بی­جامه تنش را بخشکاند. نگهبانش باش. اگر نهال آزادی شاخ و برگ بیافزاید، سایه­اش آسوده­گاه ایرانیان خواهد بود. تو جوانی و جوانی سرشار از امید و آرزوست. اما بدان که نیکبختی تو در گروی نیکبختی میهنت است؛ جز این هر خنده­ات را دیو اندوه در کمین خواهد بود.

۱۶۵۰ اثر، متقاضی رقابت در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

بیش از هزار و 650 اثر متقاضی رقابت در بخش‌های مختلف داخلی و بین‌المللی پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت هستند.

به گزارش روابط عمومی این رویداد سینمایی؛ با جمع بندی نهایی آثار سلسله جلسات هیات ارزیابی برای انتخاب آثار اغاز شده است.

بر پایه این خبر، 675 اثر متقاضی حضور در بخش مسابقه سینمای ایران شامل: آثار سینمایی، کوتاه، مستند، بخش روایت نو و جلوه گاه نور جشنواره شدند که این آثثار از تهران و تمامی استان‌های کشور برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

در این گزارش آمده است: فیلمسازان 78 کشور جهان خواهان حضور در این دوره جشنواره مقاومت شدند و با توجه به شرکت و ثبت بیش از 900 عنوان فیلم سینمایی و کوتاه و مستند آمار نشان می‌دهد که بخش بین‌الملل جشنواره فیلم مقاومت نسبت به دوره‌های پیشین رشد چشمگیری داشته است.

در دوره چهاردهم جشنواره سینماگران و فیلمسازان ۶۷ کشور جهان متقاضی شرکت در جشنواره بودند

روابط عمومی جشنواره مقاومت ضمن اشاره به طراحی موضوعات روز جامعه بین‌الملل و تنوع و تعدد مضامین در ساختارهای محتوایی و رویکردهای جشنواره را مهمترین عامل افزایش و گسترش استقبال فیلمسازان جریان مقاومت و ضدصهیونیستی در این دوره عنوان کرد و افزود: در این دوره جشنواره سینماگران کشورهای مختلف از جمله: آمریکا، هند، آلمان، فلسطین، بنگلادش، اسلووانی، اکراین، سوئیس، مراکش، هلند، لهستان، آلبانی، بلغارستان، چین، مالزی، آنگولا، ترکیه، انگلستان، شیلی، الجزایر، فنلاند، کرواسی، ایرلند، قزاقستان، سریلانکا، پرو، پروتوریکو، رومانی، تایوان،(چین تایپه)، امارات متحده عربی، بوسنی و هرزگوین، بلاروس، قبرس، جمهوری چک، ایتالیا، فرانسه، کانادا، عراق، مصر، اسپانیا، بلژیک، سوریه، هنگ کنگ، میانمار، نیجریه، نروژ، نپال، پاناما، پاکستان، روسیه، اندونزی، برزیل، فیلیپین، سوئد، آرژانتین، کره جنوبی، پرتغال، افغانستان، یونان، لبنان، مکزیک، صربستان، اردن، ارمنستان، اتریش، استرالیا، استونی، و ... متقاضی حضور در این رویداد سینمایی شدند.

جشنواره فیلم مقاومت در این دوره در قالب بخش‌های مسابقه سینمای ایران شامل فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های کوتاه داستانی، فیلم‌های مستند، بخش جلوه‌گاه نور، بخش روایت نو (مسابقه فیلمسازان اول) و مسابقه سینمای بین‌الملل شامل فیلم‌های سینمایی و کوتاه و مستند، جایزه عماد مغنیه آذر ماه سال جاری به دبیری محمد خزاعی برگزار می‌شود.

انتخاب یزدان عشیری به سمت مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت طی حکمی یزدان عشیری از مدیران سینمایی و رسانه ایی کشور را برای مدیریت روابط عمومی و ارتباطات رسانه ای پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت انتخاب کرد.

 یزدان عشیری  تاکنون مسئولیت های زیادی در عرصه فرهنگ و سینما داشته است. مدیریت روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم فجر طی دوره های سی ام و سی یکم، مدیریت روابط عمومی دوره های پیشین جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس و مدیریت روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز هنرهای نمایشی کشور از جمله آن است.

این عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینما در حال حاضر از مدیران سینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین