|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۳۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت‌ که حمله تروریستی اهواز با حمایت مالی عربستان سعودی و امارات متحده عربی و آموزش‌های نظامی سیا و موساد انجام شده است.
 یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت‌ که حمله تروریستی اهواز با حمایت مالی عربستان سعودی و امارات متحده عربی و آموزش‌های نظامی سیا و موساد انجام شده است.

ابوالفضل حسن‌بیگی، با تسلیت به مردم شهیدپرور اهواز برای حادثه تروریستی اخیر، اظهار کرد: آمریکا بعد از شکست‌های متعدد در خاورمیانه تمامی تلاش‌اش را متمرکز ایران کرد تا به زعم خود به ایران اعلام کند که ایران کشور ناامنی است. حال این‌که هیچ‌کدام از تبلیغات آمریکایی‌ها در سطح بین‌المللی تاثیری بر امنیت ملی نداشته است.

مثلث شومي در منطقه تشكيل شده‌است

وی با بیان این‌که این حمله تروریستی را باید از چند جهت مورد بررسی قرار داد، توضیح داد: مثلث شومی در منطقه تشکیل شده که راس آن آمریکا و دو ضلع دیگر عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند.

حسن‌بیگی با اشاره به هویت تروریست‌ها ادامه داد: این افراد از طریق امارات متحده عربی و عربستان سعودی کمک می‌شدند. در این عملیات سه نفر از آنها درجا کشته شدند. نفر چهارم که بعدا در بیمارستان کشته شد اسنادی داشت که قابل ارائه به سازمان‌های بین‌المللی است و نشان می‌دهد آنها از طریق عربستان سعودی و امارات متحده عربی حمایت می‌شدند. البته مقداری این عملیات برای امارات متحده عربی و عربستان سعودی خوشایند بود به طوری که مشاور ولیعهد ابوظبی و عربستان سعودی و برخی از کشورهای اروپایی از آن حمایت کردند.

وی با بیان این‌که تعدادی از عناصر دخیل در حادثه تروریستی اهواز دستگیر شدند، ادامه داد: با توجه به این‌که تعداد زیادی از این عناصر دستگیر شدند آنها اعتراف کردند که با کمک آمریکا از طریق موساد و سیا آموزش دیده و با حمایت عربستان سعودی و امارات متحده عربی تغذیه می‌شدند.

نيروهاي نظامي ما قادرند ضربات مهلكي وارد كنند

حسن‌بیگی با اشاره به نقش گروه الاحوازیه در این اقدام تروریستی گفت: در مرحله‌ی اول الاحوازیه سریعا اعلام کرد که این اقدام تروریستی توسط این گروه انجام شده است متعاقب آن عقبه‌هایشان در دانمارک، انگلیس و فرانسه با رادیو تلویزیون فارسی‌زبان صحبت کرده و اعلام حمایت کردند. بعد از آن با دیدن واکنش مردم ایران و برخورد قاطع و طوایف اهواز به سرعت عقب‌نشینی کردند. این عملیات شنیع و کثیف باعث نارضایتی همه مردم ایران شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از کشورهای همسایه این عملیات تروریستی را محکوم کردند که به موجب آن افرادی که تحت تاثیر منفی این گروه‌ها قرار گرفته پشیمان شده و متوجه شدند ایران در تمامی زمینه‌ها توان داشته و اشراف اطلاعاتی و امنیتی وجود دارد. نیروهای نظامی ما قادرند ضربات مهلکی را وارد کنند به همین دلیل عربستان سعودی و امارات متحده عربی مجبور به سکوت شدند.

حسن‌بیگی ادامه داد: از طرف دیگر کاردار و سفرای کشورهای اروپایی همچون دانمارک، هلند، انگلیس و فرانسه که این گروه‌های تروریستی را در کشور ما راه دادند به وزارت خارجه برای اعلام اعتراض ایران احضار شدند. در نهایت در راس تصمیم گرفته شد موضوع را به داعش ارتباط دهند چون داعش جایگاهی در عراق و سوریه و سایر کشورها ندارد و سازمان ملل و شورای امنیت نمی‌توانند آنها را مورد پیگرد قانونی قرار دهد. این گروه‌ در هیچ نقطه‌ای وجود ندارد و اعلام اضمحلال کرده است.

اسناد متقني داريم كه عربستان، امارات و آمريكا از اين حملات پشتيباني كردند

وی یادآور شد: اسناد و گزارش‌های متقن و محکمی از عربستان سعودی و امارات متحده عربی و آمریکا در پشتیبانی از این حملات وجود دارد که امکان پیگیری از طریق مجامع بین‌المللی وجود دارد قطعا وزارت خارجه اعتراض و پیگیری خود را انجام خواهد داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عناصر دستگیر شده اعتراف کردند که قرار بود بعد از عملیات فرار کنند و هر نفر ۵۰۰۰ دلار جایزه بگیرند و سپس به کشورهای اروپایی و آمریکایی اعزام شوند. با هوشیاری نیروهای مسلح نتوانستند از صحنه فرار کنند. نیروهای امنیتی به سرعت حلقه‌های دوم و سوم آنها را دستگیر کرد.

 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین