|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۳۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
طبق گزارش مرکز آمار، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ١.٦ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 طبق گزارش مرکز آمار، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ١.٦ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مطابق با آمارهای مرکز آمار ایران خانوارهای کشور به طور میانگین ٢٥.٧ درصد بیشتر از شهریور ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (١٩.٣ درصد) ٦.٤ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٩.٧ درصد) ١.٦ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

در شهریور ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٣٤.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٤ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢٥.٧ درصد است؛ شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٦.٤ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ٥.٠ درصد افزایش را نشان می‌دهد. درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به شهریور ماه ١٣٩٦ برای این دو گروه به ترتیب ٣٦.١ و ٢١.٧ درصد است.

بر اساس این گزارش شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در شهریور ماه ١٣٩٧ به عدد ١٣٤.٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٣ درصد افزایش را نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢٥.٧ درصد است که نسبت به ماه قبل (١٩.٤ درصد) ٦.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در شهریور ماه ١٣٩٧ به عدد ١٣٥.٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٨ درصد افزایش را نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢٦.١ درصد است که نسبت به ماه قبل (١٨.٨ درصد) ٧.٣ واحد درصد افزایش داشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین