|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۳۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
در این مراسم حجت الاسلام رحیمیان و مروی نمایندگان رهبری، وزیر اطلاعات، وزیر بهداشت، وزیر دفاع، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله جزایری نماینده ولی وفقیه در خوزستان، استاندار خوزستان و جمعی دیگر از مسولان کشوری و لشکری حضور دارند.

 پیکر شهدای اهوازی عملیات تروریستی اهواز بعد از تشییع باشکوه روی دوش مردم، در گلزار شهدای بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ صبح امروز مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز با حضور باشکوه مردم استان خوزستان و مسئولان ملی و محلی از مقابل حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد.
 
نماز این مراسم نیز توسط آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بر پیکر شهدا اقامه شد.
 
بعد از آن پیکر شهدای اهوازی به گلزار شهدای بهشت آباد اهواز منتقل شد و آنها برای همیشه در این مکان آرام گرفتند ولی مسئولان نظامی ایران وعده انتقام ویرانگر این شهدای مظلوم را داده اند.
 
برخی از شهدا هم قرار است به شهرهایی مثل دزفول، رامهرمز، باغملک، بهبهان و مشهد منتقل شده و در شهرهای خود به خاک سپرده شوند.

علی حسین حسین زاده در حاشیه مراسم خاکسپاری گفت: پیکر پاک 24 شهید حادثه تروریستی اهواز پس از تشییع برای خاکسپاری انتقال داده شدند. از 12 شهیدی که باید برای خاکسپاری به شهرستان های دیگر منتقل شوند، دو پیکر به مشهد و خرم آباد منتقل خواهند شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: پیکر پاک شهدا در اهواز با حضور مسئولان کشوری و لشکری و جمعی کثیری از مردم اهواز به خاک سپرده خواهد شد.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در عیادت از مجروحان حادثه تروریستی اهواز در بیمارستان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: حادثه تروریستی اهواز در حقیقت یک عملیات بود؛ به دلیل اینکه پس از مدت طولانی از دوران جنگ، مشابه آن روزها را مشاهده نکرده بودیم. عملیات حادثه تروریستی رژه اهواز بسیار سخت بود و چند تن به شهادت رسیدند اما به حمد الهی خداوند یاری کرد.

آیت‌الله موسوی‌جزایری گفت: هیاتی از جامعه روحانیت به دستور مقام معظم رهبری و به نمایندگی از ایشان به عیادت از جانبازان و سرکشی از خانواده شهدا به اهواز آمدند.

حجت الاسلام مروی: تروریست‌ها فرزندان پلید ابوسفیان هستند

حجت الاسلام احمد مروی، نماینده مقام معظم رهبری در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز گفت: کسانی که در این حادثه به فیض شهادت نائل شدند، تقاص طرفداری، عشق و محبت به امام حسین(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) را پس دادند و کسانی که به این حادثه خونبار دست زدند، همان فرزندان پلید ابوسفیان هستند.

وی اظهار کرد: به عنوان نماینده مقام معظم رهبری، مراتب سلام گرم و تسلیت ایشان را به مردم عزیز و عزادار خوزستان ابلاغ می‌کنم. مطمئنم اگر محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی که مقام معظم رهبری ناگزیر به قبول و تمکین آن هستند، وجود نداشت، ایشان شخصا در این مراسم حضور پیدا می‌کردند. هرچند که جسم شریف آقا در این مراسم حضور ندارد، اما ذهن و قلب پاک و رئوف ایشان همواره با مردم عزیز و خصوصا با خانواده های داغدار این حادثه است.

امیر حاتمی: تروریست‌ها منتظر دست انتقام ملت ایران باشند

امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در اهواز در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی شرکت کرد و به تروریست‌ها هشدار داد که منتظر انتقام گرفتن مردم ایران باشند.

وی با عرض تسلیت مجدد به شهادت رسیدن و مجروح و آسیب دیدن جمعی از هموطنان بی‌دفاع کشورمان گفت: هدف دشمن ازاین‌گونه تحرکات، ایجاد آشوب و نا امنی و تشویش در کشور است.

سردار سلامی: از حرکت چهار پشه در بیشه شیران نگران نیستیم

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی اهواز گفت: هیچکس گمان نکند، مردمانی که در هشت سال دوران دفاع مقدس از حمله بمب‌ها و موشک‌ها نترسیدند، امروز از حرکت چهار پشه در بیشه شیران نگرانند.

وی با بیان اینکه در حادثه تروریستی اهواز خون عرب‌ها، فارس‌ها و لرها در هم عجین شد، افزود: کسانی که خانه‌ها را بر سر مردمان یمن ویران می‌کنند و با شارژ اقتصادی، تفرقه‌های خونی را در جهان اسلام ایجاد می‌کنند و زنان سوریه‌ای را در خیابان‌های شهرهای اروپایی آواره می‌کنند و به دنبال تجزیه عراق هستند، امروز به دنبال آن هستند که در ایران نقشه‌های شکست خورده سوریه، لبنان و عراق را پیاده کنند.

وزیر اطلاعات: بخش عمده‌ای از عوامل حادثه تروریستی اهواز دستگیر شده‌اند

به گزارش ایسنا،  سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات در مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه تروریستی اهواز گفت: بخش عمده‌ای از تیم تروریستی که دست به اقدام تروریستی در اهواز زده است، دستگیر شده‌اند.

سیدمحمود علوی اظهار کرد: تروریست‌هایی که اقدام به تیراندازی به سوی مردم کرده‌اند، به هلاکت رسیده‌اند. عقبه آنها تا آخرین نفر شناسایی خواهند شد و بخش عمده‌ای از آنها هم دستگیر شده‌اند.

رضایی: جدایی خوزستان از ایران رویایی تحقق نیافتنی است

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در مراسم تشییع گفت: اینکه عده‌ای خیال کنند می‌توانند خوزستان را از ایران جدا کنند، خواب و رویایی تحقق نیافتنی است. مسئولان اطلاعاتی کشور در فرصت مناسب جزئیات تک تک این افراد، محل ها و کشورهایی که مسئولان این تروریست‌ها هستند را برای شما توضیح خواهند داد.

مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز در محل حسینه ثارالله اهواز آغاز شده است و مردم شهدای خود را تا چهار راه زند تشییع می‌کنند. در ابتدای مراسم نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در تشریفاتی رسمی به شهدای حادثه تروریستی اهواز ادای احترام کردند.

در این مراسم حجت الاسلام رحیمیان و مروی نمایندگان رهبری، وزیر اطلاعات، وزیر دادگستری، وزیر بهداشت، وزیر دفاع، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری حضور دارند.

وزیر بهداشت به همراه وزیران دفاع و دادگستری و رییس بنیاد شهید برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی حضور دارند. هیات دولت نیز با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به مردم و مدافعان امنیت مردم، در شهر اهواز را محکوم و روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرده است.

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از رییس جمهور جهت دیدار و گفت‌وگو با خانواده شهدای حادثه تروریستی اهواز و حضور در مراسم تشییع شهدای این حادثه وارد اهواز شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، رییس بنیاد شهید، عصر روز یکشنبه اول مهر ماه با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و معاون سیاسی استاندار خوزستان وارد اهواز شد و در بدو ورود در گفت و گویی شهادت جمعی از هموطنان عزیز در اهواز را تسلیت گفت و هدف از سفر خود را شرکت در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز، دیدار و گفت‌وگو با خانواده این عزیزان و عیادت از مجروحان این حادثه اعلام کرد.
معاون رییس جمهور که به نمایندگی از رییس‌جمهوری به خوزستان سفر کرده است، تأکید کرد: ملت ایران از دشمنان هراسی ندارند و این حادثه تروریستی در ماه محرم و نخستین روز دفاع مقدس موجب تأثر فراوان شد البته آحاد مردم با اتحاد و انسجامی که یادآور روزهای دفاع مقدس است توطئه دشمنان ایران اسلامی را محکوم کرده و مقابل آنها ایستاده است.

روز شنبه، 31 شهریور، چند عنصر مسلح حاضرین مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز را به رگبار بستند و در جریان آن 24 نفر شهید و حدود 70 نفر از مردم و نیروی نظامی مجروح شدند. مسئولیت این حادثه تروریستی را که در جریان آن تعدادی از هموطنان‌مان به شهادت رسیدند، ابتدا جریان "الاحوازیه" و سپس گروهک تروریستی داعش بر عهده گرفتند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین