|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۳۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰
فدراسیون فوتبال در حالی شروط کارلوس کی‌روش را برای تمدید قرارداد اعلام کرده که در خصوص شروط فدراسیون در قبال این مربی، چیزی اعلام نشده است.
 فدراسیون فوتبال در حالی شروط کارلوس کی‌روش را برای تمدید قرارداد اعلام کرده که در خصوص شروط فدراسیون در قبال این مربی، چیزی اعلام نشده است.

تا همین چند روز پیش گفته می‌شد قرارداد کارلوس کی‌روش برای ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی تمدید نشده است. حتی بار دیگر صحبت از پیشنهادهای رنگارنگ به این مربی پرتغالی به میان آمد، اما با اعلام مهدی تاج، قرارداد فدراسیون فوتبال با کی‌روش تمدید شده است.
درباره نحوه تمدید قرارداد کی‌روش، حرف و حدیث بسیار زیاد بود. گفته می‌شد فدراسیون فوتبال نمی‌تواند تعهدات کی‌روش را عملیاتی کند و به همین دلیل تمدید قرارداد او هر بار به تعویق می‌افتد، اما این بار شروطی هم که از سوی کی‌روش برای فدراسیون تعیین کرده بود، مورد پذیرش قرار گرفت. این شروط عبارت است از: «1- استراتژی فدراسیون فوتبال حمایت از تیم ملی باشد. 2- فدراسیون برای تأمین امکانات و پیش‌بینی بازی‌های دوستانه متناسب با رقبا تلاش کند. 3- فدراسیون تعهد کند حقوق مربیان و پاداش اعضای کادرفنی تیم ملی را پرداخت کند. (حداکثر هفت تا هشت روز پس از وقوع اتفاق). 4- فدراسیون فوتبال تعهد کند مسئله بازیکنان سرباز بدون مشکل حل شود.» مهدی تاج نیز در خصوص اولین شرط کارلوس کی‌روش در گفت‌وگویی اعلام کرد: «کی‌روش خواهان این بود که اولویت فدراسیون فوتبال ارائه کمک‌های مادی و معنوی به تیم ملی باشد».
اینکه کارلوس کی‌روش برای تمدید قراردادش و ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی، برای فدراسیون فوتبال استراتژی تعیین کرده، یک مسئله را به ذهن می‌رساند و اینکه چرا سرمربی تیم ملی باید برای فدراسیون برنامه‌ریزی کند؟ البته که همیشه و در هر فدراسیونی اولویت با تیم ملی بوده، اما سؤال این است که چرا سرمربی تیم ملی باید برای فدراسیون و برنامه‌هایش اولویت و استراتژی تعیین کند؟ درست است که کی‌روش برای موفقیت‌هایش ابراز و تضمین می‌خواهد اما اینکه او بگوید استراتژی فدراسیون فوتبال حمایت مادی و معنوی از تیم ملی باشد جای تأمل دارد چرا که اصولا فدراسیون فوتبال به صورت ذاتی چنین وظیفه‌ای دارد و البته که باشگاه‌ها هم در میادین بین‌المللی نماینده ایران هستند. شاید کی‌روش به خاطر پیش نیامدن اتفاقات گذشته این شرط را گذاشته و فدراسیون هم پذیرفته است.
این مسائل در شرایطی است که کارلوس کی‌روش برای حضور آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در جام ملت‌ها برنامه‌ای داده که طبق اعلام فدراسیون 5 میلیون 800 هزار دلار هزینه در پی دارد. مطمئناً این مبلغ برای آماده‌سازی تیم ملی زیاد است و البته اگر منجر به قهرمانی تیم ملی در آسیا شود، ارزش بسیار بالایی دارد چرا که شادی ایجاد شده در جامعه با موفقیت تیم ملی، با هیچ پولی قابل اندازه‌گیری نیست. با این حال اولین انتظاری که از کارلوس کی‌روش پس از 8 سال حضور روی نیمکت تیم ملی وجود دارد، قهرمانی در آسیاست. این انتظار زمانی تقویت می‌شود که فدراسیون فوتبال تمام شروط او را برای تمدید قرارداد پذیرفته و علاوه بر اولویت قرار دادن تیم ملی، قرار است منبع مالی 5 میلیون و 800 هزار دلاری هم تأمین شود. مبلغی که 2.5 میلیون دلار آن را وزارت ورزش تقبل کرده و باقیمانده مبلغ را هم قرار است فدراسیون تأمین کند.
حال باید به این موضوع پرداخت که قرارداد کارلوس کی‌روش با تیم ملی پس از جام ملت‌ها در چه شرایطی تمدید خواهد شد؟ آیا فدراسیون فوتبال هم برای مذاکره با کی‌روش پس از جام ملت‌ها شرطی تعیین کرده و تمدید قرارداد او به شرط حضور تیم ملی در فینال جام ملت‌ها یا قهرمانی در این مسابقات است؟ حالا که فدراسیون فوتبال پذیرفته اولویت‌هایش را کارلوس کی‌روش تعیین کند و بودجه 5 میلیون و 800 هزار دلاری برای حضور در جام ملت‌ها را پذیرفته، آیا از کی‌روش تعهدی گرفته است؟ سرمربی تیم ملی تعهد داده که با این شرایط تیم ملی را به قهرمانی جام ملت‌ها برساند؟ آیا فدراسیون با قبول شروط کی‌روش و زیر بار رفتن بودجه 5 میلیون و 800 هزار دلاری، در صورت روی سکو نرفتن هم جریمه‌ای برای سرمربی تیم ملی در نظر گرفته است؟ مذاکرات برای ادامه همکاری با کی‌روش پس از جام ملت‌ها تحت هر شرایطی صورت خواهد گرفت یا شرط شده که این مربی در صورت قهرمان کردن تیم ملی قراردادش تمدید شود؟ تاج اعلام کرده پس از جام ملت‌ها مذاکرات جدید با کی‌روش انجام می‌شود و سؤال این است که بر چه مبنایی این کار صورت خواهد گرفت؟ ای کاش فدراسیون فوتبال حالا که شرط‌های کی‌روش را پذیرفته و آنها را رسانه‌ای کرده بگوید که آیا از سرمربی تیم ملی هم تعهدی گرفته است یا خیر.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین