|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۳۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
وزیر مشاور دولت امارات به فراخوان کاردار این کشور از سوی وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد و مدعی شد که اتهامات ایران «بی‌اساس» است.
«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که امارات همواره مخالف تروریسم و خشونت‌طلبی است.

وی در واکنش به احضار کاردار ابوظبی در تهران نوشت: تحریک رسمی که علیه امارات در داخل ایران صورت می‌گیرد و پس از حمله اهواز افزایش یافته، مایه‌ تأسف است.

او مدعی شد که موضع تاریخی امارات علیه تروریسم و خشونت‌طلبی واضح است و اتهامات تهران پایه و اساسی ندارد.

کاردار امارات متحده عربی در تهران پیش از ظهر امروز به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی به وی ابلاغ شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزات خارجه ایران در این خصوص گفت: در این ملاقات به کاردار امارات هشدار داده شد حمایت آشکار از اقدامات تروریستی توسط افرادی که وابسته به مراکز رسمی اماراتی هستند منجر به ایجاد مسئولیت برای دولت امارات خواهد شد و بی‌تفاوتی در قبال آن قابل پذیرش نیست.

این اقدام وزارت خارجه ایران در واکنش به توئیتی از «عبدالخالق عبدالله» است که گفته می‌شود مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی است.

«عبدالله عبدالخالق» مشاور سابق «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارت ابوظبی و شخصیت دانشگاهی این کشور روز گذشته (شنبه) در صفحه توئیتر خود، از حمله تروریستی در اهواز استقبال کرد.

او تلاش کرد تلفات این حادثه تروریستی را صرفا از میان نظامیان ذکر کند و تمامی شهدا و مجروحان را نظامیان سپاه پاسداران بخواند و در ادامه مدعی شد: یک حمله نظامی علیه هدف نظامی رخ داده و این اقدام تروریستی نیست.

این چهره نزدیک به دایره قدرت در امارات افزود: انتقال درگیری‌ها به عمق خاک ایران، گزینه‌ای بود که پیش از این اعلام شده بود و در مراحل بعدی نیز [اینگونه حملات] افزایش خواهد یافت.

با این حال، هر چند همسایگان ایران در منطقه و کشورهای دیگر در شرق و غرب، حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرده‌اند، اما دو همسایه شاخص ایران یعنی عربستان و امارات این حادثه را محکوم نکردند./العالم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین