|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۳۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ برابر آمریکا شکست خورد و حذف شد.
 تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ برابر آمریکا شکست خورد و حذف شد.

به گزارش ایسنا، در آخرین روز از مرحله دوم گروهی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ امروز(یک شنبه) و در نخستین بازی از گروه H از ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌ملی والیبال ایران در سومین و آخرین دیدارش در این مرحله در حالی رو در روی آمریکا قرار گرفت. دو تیم شرایط کاملا متفاوتی را در دور دوم تجربه کردند، چرا که ایران در دو بازی قبلیش متحمل دو شکست شده بود و در سوی مقابل آمریکا با دو برد صعودش به جمع شش تیم پایانی را مسجل کرده بود.

در پایان تیم ملی ایران با وجود آنکه آمریکا با نفرات جوان و ترکیب دومش پا به این دیدار گذاشته بود نتوانست نمایش قابل قبولی را ارائه دهد و در ادامه نوار باخت‌های خود در دور دوم با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و با قبول سه شکست متوالی در دور دوم از صعود به جمع شش تیم پایانی بازماند.

در این بازی ایگور کولاکوویچ سعید معروف، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد، صابر کاظمی، امیر حسین توخته و علی شفیعی را به زمین فرستاد و در سوی مقابل جان اسپرا برای آمریکا لانگلویس، مک دانل، پچ، آوریل، جندریک و شوجی را که ترکیب دوم آمریکا به حساب می آمد وارد زمین کرد. در پایان این آمریکا بود که موفق شد ست‌های بازی را با امتیازهای ۲۳-۲۵، ۲۴-۲۶ و ۲۴-۲۶ به سود خود تمام کند و با کسب هشتمین برد پیاپی به عنوان تیم نخست گروه H راهی دور پایانی شود و تنها تیمی باشد که بدون شکست به جمع شش تیم برتر برسد.

تیم ملی والیبال ایران هم با توجه به اندوخته ۱۱ امتیازی از دور نخست و کسب تنها یک امتیاز در دور دوم در مجموع با چهار برد و چهار باخت و کسب ۱۲ امتیاز از صعود به دور نهایی قهرمانی جهان بازماند تا نتواند عملکرد دوره گذشته در کراکوف لهستان را که با ایستادن در رده ششمی همراه بود تکرار کند.

در ست نخست دو تیم در ابتدای بازی رقابت پایاپایی داشتند اما استرس بازیکنان ایران از یک سو به دلیل قبول دو شکست ناباورانه در دور دوم و از سوی دیگر بازی راحت و بدون استرس تیم از پیش صعود کرده آمریکا باعث شد تا از اواسط ست اول حریف بر بازی مسلط شود و سه امتیاز اختلاف ایجاد کرد. برتری آمریکا تا امتیاز ۲۳ ادامه داشت اما به یک باره با دو دفاع روی تور و استفاده مناسب توخته از توپ برگشتی بازی در عدد ۲۲ به تساوی رسید. با وجود به تساوی رسیدن بازی در نهایت این شاگردان اسپراو بودند که موفق شدند ۲۵ بر ۲۳ به برتری دست یابند.

در ست دوم بازی بسیار نزدیک‌تر از ست نخست دنبال می‌شد زیرا کولاکوویچ دوست نداشت قهرمانی جهان را با سه شکست به پایان برساند اما هرچه که تیم کم انگیزه ایران تلاش می‌کرد حریف نیز پاپس نمی‌گذاشت و با سرویس‌های قدرتمند مک دانل هر از گاهی دو امتیاز از ایران پیش می‌افتاد اما با این وجود بازی تا امتیاز ۲۰ مساوی بود. در امتیاز ۲۱ توپ شریفی دفاع شد که همین اشتباه عصبانیت معروف را به همراه داشت. در حالی که کم مانده بود آمریکا با استفاده از توپ برگشتی اختلاف را به سه امتیاز افزایش دهد عبادی پور با دو تک دفاعی دیدنی ایران را به بازی بازگرداند و با تساوی در عدد ۲۴ جان اسپرا درخواست وقت استراحت کرد.

در ست سوم کولاکوویچ روی به ترکیبی جوانتر آورد تا با این حربه بتواند انگیزه تیمی ایران را افزایش دهد و با همین انرژی مضاعف بازیکنانی همچون شریفی، توخته، کاظمی و حضرت پور که همگی زیر ۲۰ سال سن داشتند در کنار عبادی پور و معروف باعث شد تا ایران دو امتیاز از آمریکا پیش افتد. در ادامه بازهم بازی برابر دو تیم همانند دو ست نخست ادامه یافت و این روند تا امتیاز ۲۲ دنبال شد اما ناگهان آمریکا ۲۴ بر ۲۳ پیش گرفت و در آستاه برد قرار گرفت اما بازهم ایران همانند ست گذشته بازی را در ۲۴ به تساوی کشاند ولی گویا ایران تیمی نبود که بوی پیروزی بدهد و بازهم ۲۶ بر ۲۴ باخت و در مجموع سه بر صفر بازنده بازی شد.


در طول هجده دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی جهان روسیه با شش عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم به حساب می‌آید و تیم‌های ایتالیا و برزیل با سه قهرمانی در رده های بعدی قرار دارند. همچنین تیم ملی والیبال ایران در پنج دوره قبلی حضورش در قهرمانی جهان تنها در دوره گذشته در لهستان توانست عنوان ارزشمندی را کسب کند و با هدایت اسلوبودان کواچ در رده ششم جهان ایستاد و در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان هم با حذف در دور دوم نتوانست به عنوان قابل توجهی دست یابد.


تیم ملی والیبال ایران در دور نخست گروهی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در گروه D با تیم های بلغارستان، کوبا، پورتوریکو، لهستان و پورتوریکو هم گروه بود و با کسب چهار برد و قبول یک شکست برابر لهستان ۱۲ امتیاز گرفت و به عنوان تیم دوم راهی دور دوم شد. در مرحله دوم گروهی نیز والیبالیست‌های ایران در گروه H با تیم‌های آمریکا، کانادا و بلغارستان هم گروه بودند و با توجه به تأثیر امتیازهای دور نخست در دور دوم، تیم ملی والیبال ایران پس از انجام هشت بازی، چهار برد و چهار شکست را تجربه کرد و با ۱۲ امتیاز پیش از پایان دور دوم در رده سوم گروه H ایستاد.



برنامه و نتایج دیدارهای روز دوم دور دوم گروهی رقابت های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ :

ایران صفر - آمریکا ۳ (۲۳-۲۵، ۲۴-۲۶ و ۲۴-۲۶)

فرانسه ۳ - آرژانتین ۱ (۲۵-۱۶، ۲۵-۲۰، ۲۶-۲۸ و ۲۵-۱۹)

روسیه - فنلاند (۲۵-۱۸، ۲۵-۱۹ و در ست سوم در جریان است)

اسلوونی - استرالیا (۲۵-۲۳، در ست دوم در جریان است)

بلغارستان - کانادا (ساعت ۲۱:۱۰)

لهستان - صربستان (ساعت ۲۱:۱۰)

بلژیک - برزیل (ساعت ۲۲:۰۰)

ایتالیا - هلند (۲۲:۴۵)

نوزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان از ۱۸ شهریور به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان آغاز شد و در هشتم مهر با معرفی تیم قهرمان در تورین به پایان می‌رسد. این رقابت‌ها هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و پس از المپیک دومین تورنمنت معتبر والیبال به حساب می‌آید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین