|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۲
کد خبر: ۲۳۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان ایران در نخستین تورنمنت بین المللی این رشته در کشور لبنان با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال برنز به عنوان قهرمانی رسید.
 اولین تورنمنت بین المللی کشتی کلاسیک بانوان امروز (اول مهر) با حضور کشتی گیرانی از 10 کشور ایران، ارمنستان، سوریه، گرجستان، مصر، عراق، قرقیزستان، لبنان، اوکراین و ایتالیا در سالن امیل لحود شهر بیروت پایتخت لبنان برگزار شد و در پایان تیم 6 نفره ایران با 2 مدال طلای فاطمه نیکبخت و معصومه خانلر در اوزان 60 و 75 کیلوگرم و 2 مدال برنز فاطمه محمدی و زهرا یزدانی در اوزان 50 و 55 کیلوگرم، با عنوان قهرمانی به کار خود پایان داد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

فاطمه محمدی در وزن 50 کیلوگرم در دور اول در کمتر از یک دقیقه تامارا یاسین از عراق را ضربه فنی کرد. او در دومین مبارزه اش مقابل نادا محمد حریف مصری با شکست مواجه شد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار مقابل آنارا ژومالی از قرقیزستان به پیروزی رسید و مدال برنز وزن اول را به خود اختصاص داد.

 

در وزن 55 کیلوگرم زهرا یزدانی در دور اول مقابل یانا سوروکا از اوکراین با ضربه فنی شکست خورد اما با توجه به حضور کشتی‌گیر اوکراینی در دیدار فینال، وی راهی دیدار رده بندی شد. یزدانی در این دیدار آنارا زومالی از قرقیزستان را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.
 
فاطمه نیکبخت در وزن 60 کیلوگرم با ارائه نمایشی زیبا موفق شد با نتیجه 11 بر 4 نانسی ماتراجی از سوریه را شکست دهد. او در دور دوم نیز 4 بر یک تیونا جانداگاشویلی از گرجستان را از پیش رو برداشت. ملی پوش ایران در مبارزه پایانی نیز اولا عبدالله از عراق را شکست داد تا مدال طلای این وزن را از آن خود کند.

 

میمنت قاسم آبادی در وزن 65 کیلوگرم در مبارزه اولش مقابل سارا داکول دارنده مدال برنز سال 2017 بزرگسالان اروپا از ایتالیا شکست خورد و در ادامه نیز با شکست مقابل آناستازیا لاورنچوک از اوکراین دستش از کسب مدال کوتاه ماند.

 

در وزن 70 کیلوگرم کوثر لفته زاده نیز در مبارزه اول مغلوب دلما کانیوا دارنده مدال نقره و برنز جوانان جهان از ایتالیا شد. وی در دیدار بعدی نیز با نتیجه 5 بر یک برابر چینا جبر از لبنان شکست خورد و صاحب عنوانی نشد.

 

در وزن 75 کیلوگرم نیز معصومه خانلر با توجه به اینکه مافا ماشفج از سوریه به دلیل مصدومیت حاضر به انجام مسابقه نشد، در کشتی اول به برتری رسید. وی در مبارزه دوم نیز آلیا وشایه  از عراق را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.
 
هدایت این تیم در اولین تورنمنت بین المللی لبنان را سیده مریم حسینی برعهده داشت.

 

رده بندی تیمی و انفرادی این رقابت ها به شرح زیر است:

 

50 کیلوگرم: 1- نادا مدانی (مصر) 2- تامونا سامخارادزه (گرجستان) 3-  فاطمه محمدی (ایران) و ساتنیک آرامیان (ارمنستان)

55 کیلوگرم: 1- یانا سوروکا (اوکراین) 2- سمر رمضان (مصر) 3- سحا علی سعید (عراق) و زهرا یزدانی (ایران)

60 کیلوگرم: 1- فاطمه نیکبخت (ایران) 2- تئونا جانداگاشویلی (گرجستان) 3- آئولا زهیر عبدالله (عراق)

65 کیلوگرم: 1- لورنچوک آناستازیا (اوکراین) 2- سارا داکول (ایتالیا) 3- آنا مازورسویچ (اوکراین) 4- توکا علی سعید (عراق) ... 6- میمنت قاسم آبادی

70 کیلوگرم: 1- دلما کانیوا (ایتالیا ) 2- مونا ردا عبدالخلیل (مصر) 3- جینا جبر (لبنان)

75 کیلوگرم: 1- معصومه خانلر (ایران) 2- آلیا حسین (عراق) 3- مافا مشفج (سوریه)

رده بندی تیمی: 1- ایران 99 امتیاز 2- عراق 83 امتیاز 3- سوریه 67 امتیاز 4- مصر 5- اوکراین 6- گرجستان 7- ایتالیا 8- ارمنستان 9- لبنان 10- قرقیزستان

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین