|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۲۳۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهری مثل ارومیه و یا استان سیستان و بلوچستان دانش‌آموزان در کانکس یا کپر درس می‌خوانند.

نادر قاضی‌پور در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: به استناد اصول ۳ و ۳۰ قانون اساسی، آموزش و پرورش و امکانات آموزشی آن رایگان است اما با توجه به عدم نگاه استراتژیک آموزش و پرورش در اکثر دولت‌ها این زیرساخت اساسی نظام با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

وی ادامه داد:  شکرخدا در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تعدادی از شهرها به ویژه در تهران دانش‌آموزان از امکانات روز بهره‌مند هستند، والدین از حضور فرزندان خود در این مدارس به وسیله پیامک مطلع می‌شوند اما در آذربایجان غربی تعدادی از دانش‌آموزان مظلوم در کانکس‌ها که در زمستان‌ها سردخانه و در تابستان‌ها سونای خشک است و یا در مدارس خشتی و گِلی و یا اجاره‌ای مخروبه تحصیل می‌کنند هرچند در سیستان و بلوچستان دانش‌آموزان در کپرهای بدون امکانات تحصیل می‌کنند.

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: امروز چندین نوع مدرسه و معلم در سیستم آموزش و پرورش وجود دارد، ما با اجرای ۲۰۳۰ و FATF هر دو مخالف هستیم چرا که هر دوی آنها استعماری هستند.

وی خطاب به وزیر علوم گفت: آقای غلامی وزیر علوم منظورتان از رتبه‌بندی جدید دانشگاه‌ها چیست؟ چرا تمام دانشگاه‌های شهرستان‌ها تقلیل رتبه یافته‌اند؟ از ملی به استانی و محلی تبدیل شده‌اند؟ آیا می‌خواهید دانشگاه‌های شهرستان‌ها را تعطیل کنید تا فقط دانشگاه‌های تهران دایر باشد؟ با این روش نخبه‌کُشی را شروع کرده‌اید. دانشگاه های کل ایران را فدای دانشگاه‌های تهران نکنید، چرا اساتید و دانشجویان شهرستانی را بی‌اعتبار قلمداد می‌کنید؟ چرا به شهرستانی‌ها توهین بی‌جا می‌کنید؟دانشگاه دولتی ارومیه با سابقه بیش از یک قرن از رتبه ۱۲ به ۲۳ تقلیل یافته و دانشگاه صنعتی ارومیه محلی اعلام شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد دولت گفت: عملکرد دولت آقای روحانی باعث بی‌ارزش شدن پول ملی شده است و عدم حل مشکلات ۱۳۶ سهامدار پدیده شاندیز را در پی داشته است. بحث شیرین تعیین حدود مرزی دریای خزر، عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان لشکری و کشوری، واردات لوکوموتیو و لوله پمپ، دارو، صافی دیالیز  در صورتی که در داخل تولید آن را به انبوه داریم از نتایج عملکرد دولت است.

وی ادامه داد: بحث بندر چابهار و توافق اخیر با هندوستان همانند قرارداد ننگین گلستان و ترکمنچای، عدم افزایش دستمزد کارگران، حقوق لشکریان کشور با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت‌های اقلام عمومی، فشار سنگین بر مستضعفان جامعه، ممانعت از تولید هواپیمای مسافربری در داخل، استفاده رئیس جمهور از نیروهای مسئله‌دار به ویژه دو تابعیتی‌ها از دیگر این مشکلات است. عدم تخصیص اعتبار به ورزش باعث شد امسال در مسابقات آسیایی نتوانیم مدال‌های طلای گذشته خود را حفظ کنیم و به جای روند رشد، روند نزولی داشتیم. باید اعتبار ورزش به حد نیاز اختصاص یابد تا برای المپیک ۲۰۲۰ در توکیوی ژاپن آماده باشیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین