|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۳۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
توییت‌های اخیر ترامپ تاثیر بیشتری در افزایش قیمت نفت داشته تا تصمیماتی که اوپک در چند دیدار اخیرش گرفته است. من واشنگتن را مسئول بالارفتن قیمت نفت می‌دانم.
پس از این‌که رییس جمهور آمریکا هفته گذشته مجددا اوپک را عامل بالارفتن قیمت‌های نفت خواند، یکی از وزیران نفتی این گروه خود ترامپ را مسئول افزایش قیمت‌ها خواند.

 دونالد ترامپ پنج‌شنبه گذشته در آستانه نشست کشورهای عضو اوپک در الجزایر در توییتی نوشت: اوپک باید هم‌اکنون قیمت‌های نفت را پایین بیاورد.

رییس جمهور آمریکا در این توییت نوشت: نوشت: "ما از کشورهای خاورمیانه حمایت می‌کنیم. آنها بدون ما مدت چندانی در امان نخواهند بود و با این حال همچنان قیمت‌های نفت را بالا و بالاتر می‌برند! ما این را به خاطر خواهیم سپرد. اوپک باید قیمت‌های نفت را اکنون پایین بیاورد. "

محمد الرومحی، وزیر نفت عمان، در واکنش به این ادعا اظهار کرد: این ترامپ است که قیمت‌های نفت را بالا برده است.

الرومحی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در الجزایر گفت: توییت‌های اخیر ترامپ تاثیر بیشتری در افزایش قیمت نفت داشته تا تصمیماتی که اوپک در چند دیدار اخیرش گرفته است. من واشنگتن را مسئول بالارفتن قیمت نفت می‌دانم.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت نفت از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۸ درصد رشد داشت و ترامپ می‌داند اوپک به شکایات وی گوش می‌کند.

وی پیش از این در ۲۰ آوریل و تنها چند ساعت پس از اینکه خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، اظهار کرد: ائتلاف اوپک و غیراوپک به کاهش تولید ادامه خواهند داد اوپک را هدف حمله قرار داد. در طی یک ماه عربستان سعودی، چرخش ۱۸۰ درجه‌ای در موضع خود داد و تا ژوئن اوپک و متحدانش قول دادند یک میلیون بشکه در روز به تولیدشان اضافه کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین