|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۲
کد خبر: ۲۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه در سومین روز از سفر خود به عراق پس از زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، کربلا را به مقصد اربیل در شمال عراق ترک کرد.
ظریف و هیات همراه شب گذشته و صبح امروز (سه شنبه) در فضایی معنوی به زیارت و دعا در حرم ملکوتی امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) گذراندند.

رییس دستگاه دیپلماسی قرار است امروز در دو شهر سلیمانیه و اربیل عراق با مسعود بارزانی و جلال طالبانی از رهبران اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت و گو کند.

وزیرامورخارجه که به منظور دیدار و رایزنی با مقامات عراقی از روز یکشنبه به عراق سفر کرده است، پس از دیدار با فواد معصوم رییس جمهوری این کشور، حیدر عبادی نخست وزیر جدید عراق، نوری مالکی نخست وزیر سابق و رییس مجلس، رییس ائتلاف ملی عراق، رییس مجلس اعلای این کشور و نیز جمعی از نمایندگان اهل سنت عراق صبح دوشنبه وارد نجف اشرف شد.

ظریف در نجف اشرف، با آیات عظام آیت الله سیستانی، آیت الله بشیر نجفی، آیت محمد اسحاق فیاض و آیت الله محمدسعید حکیم از مراجع عظام و تقلید شیعه دیدار و گفت و گو کرد.

محور گفت و گوها و رایزنی های وزیرامورخارجه با مقامات عراقی حمایت از دولت عراق، تشکیل دولت فراگیر با حمایت همه گروه ها و همچنین همبستگی با ملت و دولت عراق در مبارزه با تروریسم بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین