|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۲۳۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
اگر ۵۰۰ پارامتر را بیاورید، توان امروز ما نسبت به اول انقلاب یا حتی دو یا سه سال اخیر قابل مقایسه نیست چون در دعوای حق و باطل، خدا گفته من طرف حق هستم؛ نیرویی که خدا گفته من با آن هستم، آیا کسی توانایی مقابله با آن را خواهد داشت؟
معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: ماهیت دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی، از نوع دنیایی نیست؛ ماهیت این دشمنی، ماهیت حق و باطلی دارد چون حق و باطل هیچ گاه در کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرند.

 سردار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، صبح امروز در نشست «شنبه‌های انقلاب»، اظهار داشت: ماهیت دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی، از نوع دنیایی نیست؛ ماهیت این دشمنی، ماهیت حق و باطلی دارد چون حق و باطل هیچ گاه در کنار یکدیگر قرار نمی گیرند؛ به خاطر همین در چهل سال گذشته از این دشمنی کم نشده است.

وی افزود: اگر ۵۰۰ پارامتر را بیاورید، توان امروز ما نسبت به اول انقلاب یا حتی دو یا سه سال اخیر قابل مقایسه نیست چون در دعوای حق و باطل، خدا گفته من طرف حق هستم؛ نیرویی که خدا گفته من با آن هستم، آیا کسی توانایی مقابله با آن را خواهد داشت؟

فدوی تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس، کسی نبود که بتواند در جبهه مقابل جمهوری اسلامی قرار بگیرد اما این کار را نکرده باشد؛ عراق، نوک فلش حمله بود اما در انتهای آن فلش، هر کشوری که می توانست، قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه ادامه داد: پیش از آغاز جنگ تحمیلی، همه اقدامات قبلی آمریکا با شکست مواجه شده بود؛ آمریکایی ها پنج کودتا تنظیم کردند که همگی شکست خورد. وقتی آمریکایی ها هر راهی را رفتند و موفق نشدند، احمقی به نام صدام را پیدا و توسط وی، آن جنگ وسیع را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که پس از انقلاب ایجاد شد، این بود که ما نظام‌سازی جدیدی را انجام دادیم که قبلا وجود نداشت. سیستم ها در گذشته توسط آمریکا، شوروی یا انگلیس ایجاد می‌شدند اما ما تعریف جدیدی بر مبنای تفکرات و اعتقاداتی که مربوط به امام(ره) بود، به وجود آوردیم که پایه‌های آن هیچ ربطی به سیستم سازی که توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده بود، نداشت.

فدوی گفت: علت بسیاری از موفقیت های ما این بوده و هست که ما طبق روالی که برای دشمن بوده، عمل نکردیم بلکه بر اساس سیستمی که مربوط به انقلاب اسلامی است، عمل کردیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه اظهار داشت: سیستم هایی که قبل از انقلاب ایجاد شدند، امروز چندان به کار انقلاب نمی‌آیند. سیستم دو وجه دارد، یک وجه مربوط به دستورالعمل ها و آیین نامه هاست و وجه دیگر، مربوط به روح سیستم می‌شود؛ کارکرد روح سیستم دائمی است؛ این روح به سیستم‌ساز مربوط می شود.

وی ادامه داد: مجموعه های انقلابی، به این دلیل موفق بودند که بر مبنای سیستمی عمل کردند که سیستم ساز آن، حضرت امام(ره) بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به توان بازدارندگی ایران گفت: بازدارندگی یعنی اینکه دشمن محاسبه کند، نفع حمله به شما از ضرر آن کمتر است؛ به تایید خود آمریکایی ها، حداقل 10 سال است که ما در مرحله سوم قرار داریم؛ مرحله اول دفاع کردن و مرحله دوم توان بازدارندگی است اما مرحله سوم، مرحله ای است که دشمن باور می‌کند باید در برابر ما توانی ایجاد کند که بازدارنده باشد.

فدوی تصریح کرد: ما در تمام این سال ها، به نسبت به تکالیف خود عمل کردیم که اگر کامل عمل می کردیم، تمام دنیا را گرفته بودیم.

وی با اشاره به مساله دفاع گفت: کشورها به دنبال این هستند که دفاع خوبی از خود داشته باشند. ملتی که در خانه خود دفاع کند، ذلیل می شود و ما در دفاع مقدس سریعا دفاع در خانه را به جنگ در خانه حریف کشاندیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه اظهار داشت: اگر توانستیم در کارهایی که پای جان وسط است، موفق باشیم، در کارهای دیگر هم قطعا موفق خواهیم بود. در کارهایی که پای جان در میان نیست، مثل امورات اقتصادی و اداری، اگر طبق فرمولی که خدا گفته عمل کنیم آیا با موفقیت مواجه نمی‌شویم؟ حتما مواجه می‌شویم اما عمل نمی‌کنیم؛ این مساله هم به نحوه حیات درونی افراد بازمی‌گردد که این حیات در برخی افراد به انقلاب و اسلام ارتباطی ندارد.



منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین