|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۲۳۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
همزمان با عاشورای حسینی، جوانان و دانشجویان مسلمان در اروپا با توزیع برگه‌هایی به معرفی شخصیت امام حسین (ع) و فلسفه قیام ایشان پرداختند.
 همزمان با عاشورای حسینی، جوانان و دانشجویان مسلمان در اروپا با توزیع برگه‌هایی به معرفی شخصیت امام حسین (ع) و فلسفه قیام ایشان پرداختند.

همزمان با عاشورای حسینی، جوانان و دانشجویان مسلمان در اروپا با توزیع شاخه های گل سرخ و برگه‌هایی با محتوای معرفی شخصیت امام حسین (ع) و فلسفه قیام ایشان، به ترویج فرهنگ عدالت گستری سالار شهیدان پرداختند.


جوانان و دانشجویان مسلمان در اروپا در کمپین «Who is Hussain» (حسین (ع) کیست؟) هدف اصلی خود از اجرای این طرح را علاوه بر معرفی امام حسین ( ع) به افراد غیر مسلمان و احیای فرهنگ حسینی، زدودن تصویرغیر واقعی و خشونت آمیز از اذهان و باورهای غیر مسلمانان در اطراف دسته‌های عزاداری روز عاشورا اعلام کردند.

این جوانان اعلام کردند برای احیای فرهنگ حسینی در روز عاشورای امسال، بروشورهای معرفی امام حسین علیه السلام به همراه اهدای بطری های آب معدنی و شاخه های گل رز را در کشورهای انگلستان، ایتالیا، آلمان، نروژ و هلند به صورت گسترده توزیع کردند. این ابتکار جوانان مسلمان امسال علاوه بر لندن در شهرهای، ادینبرو، بیرمنگام، رم، تورین، میلان، لاهه، اخن، برلین و برگن اجرا شد.

از جمله ابتکارات این کمپین به همراه داشتن پرچم‌ها و شال‌هایی با شعار «من در مصاف با بی عدالتی هستم، آیا به من خواهی پیوست؟» است که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

گروه Who is Hussain، گروهی بین المللی و متشکل از تعدادی از شیعیان و فعالان فرهنگی ساکن اروپاست که با هدف احیا و ترویج فرهنگ حسینی و معرفی صحیح امام حسین (ع) گرد هم آمده‌اند. اعضای کمپین Who is Hussain بعد از مطالعه و تحقیق درباره ابعاد قیام حسینی و استفاده از کلاس‌های اساتید علوم دینی در کنار دسته های عزاداری در شهرهای محل سکونت خود حاضر می‌شوند و با پوشیدن لباس‌های همشکل و شال‌هایی که شعار کمپین روی آنها نوشته شده است، با توضیع گل رز و بطری آب میان ناظران غیرمسلمان درصورتی که آنها تمایل داشته باشند درباره اهداف و پیام های قیام حسینی با آنها سخن می‌گویند و برای کسب اطلاعات بیشتر بروشورهایی را به آنها تقدیم می‌کنند.

همزمانی روز عاشورا و روز جهانی صلح سبب شده است که این کمپین امسال گسترده تر از سال‌های قبل برگزار شود و جوانان بیشتری در این طرح مشارکت کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین