|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۲۳۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
در فهرست تازه‌ای که دولت آمریکا از محصولات مشمول دور جدید تعرفه‌های این کشور منتشر کرده است، نام اپل‌واچ و ایرپاد اپل به چشم نمی‌خورد.
 در فهرست تازه‌ای که دولت آمریکا از محصولات مشمول دور جدید تعرفه‌های این کشور منتشر کرده است، نام اپل‌واچ و ایرپاد اپل به چشم نمی‌خورد.

طبق اعلام دفتر نماینده‌ی تجاری ایالات متحده، دولت ترامپ دسته‌ای از محصولات رده‌بالای فناوری از جمله اپل واچ و هدفون ایرپاد را از دور بعدی تعرفه‌های وضع‌شده روی کالاهای چینی معاف کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه، همزمان با انتشار فهرست نهایی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار از محصولات چینی که تعرفه‌ی جدید ۱۰ درصد شامل آن‌ها خواهد شد، سیاست تعرفه‌ای خود را اعلام کرد.

کد محصولی که دربردارنده‌ی اپل‌واچ، ایرپاد و همچنین ساعت‌های هوشمند، ردیاب‌های تناسب اندام و دیگر کالاهای مشابه ساخته‌شده توسط رقبای اپل از جمله فیت‌بیت است، در فهرست یادشده قرار ندارد. علاوه بر این، کد مجزای دیگری که شامل مک مینی اپل است نیز در فهرست تعرفه‌های جدید به چشم نمی‌خورد. اپل و فیت‌بیت تا این لحظه نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.

نخستین کد محصول شامل دستگاه‌های بی‌سیم است و در فهرست اولیه‌ای که دولت آمریکا در مرداد ماه (ژوئیه) منتشر کرد، قرار داشت. دیگر محصولات اپل که تحت این کد قرار می‌گیرند شامل اسپیکر هوم‌پاد، هدفون بیتس WL و روترهای اینترنت ایرپورت تایم کپسول هستند. طبق اعلام بلومبرگ، ارزش چنین وارداتی از چین نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار می‌شود.

براساس اعلام شرکت پژوهشی اینترنشنال دیتا، اپل و فیت‌بیت سال گذشته به‌ترتیب ۴.۷ و ۲.۷ میلیون دستگاه ساعت هوشمند فروختند. ایزی سانتا، سخنگوی سازمان فناوری مصرفی در ایمیلی می‌گوید:

دستگاه‌های متصل از جمله ردیاب‌های تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند همچنان یکی از برترین محصولات فناوری هستند که در جریان تعطیلات هدیه داده و گرفته می‌شوند.

وی گفت سازمان مطبوعش برآورد کرده است که سال گذشته ۶۷ میلیون بزرگسال آمریکایی قصد خرید دستگاه‌های یادشده را داشته‌اند.

ابتدای ماه جاری میلادی، اپل اعلام کرد که «طیف گسترده‌ای» از محصولاتش شامل تعرفه‌های پیشنهادشده خواهند شد. این شرکت در نامه‌ای که همان زمان برای رابرت لایتیزر، نماینده‌ی تجاری ایالات متحده ارسال کرد، آیفون را به عنوان محصولی که در معرض تعرفه‌ی گمرکی قرار خواهد گرفت، تعیین نکرد؛ اما از لایتیزر تقاضای بازنگری در وضع تعرفه‌ها را کرد و از وی خواست تا در عوض تصمیم‌های دیگری اتخاذ شود که پشتیبان اقتصاد آمریکا و مصرف‌کنندگان آمریکایی باشد.

اپل در نامه‌ی خود نوشت:

تعرفه‌ها هزینه‌ی عملیات‌های آمریکایی ما را افزایش خواهند داد، منابع ما را منحرف خواهند کرد و مزیت اپل در مقایسه با رقبای خارجی را از بین خواهند برد. بدتر از آن، تعرفه‌ها منجر به افزایش قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان آمریکایی و کاهش نرخ رشد اقتصاد آمریکا خواهند شد و دیگر تبعات ناخواسته‌ی اقتصادی را به دنبال خواهند داشت.

علاوه بر اپل، شرکت سازنده‌ی هدست پلانترونیکس که در سانتا کروز کالیفرنیا مستقر است نیز در شهریور ماه (آگوست) از لایتیزر درخواست کرد تا کد محصولات بی‌سیم از فهرست تعرفه‌ها حذف شود. تیم کوک، مدیرعامل اپل ماه گذشته اعلام امیدواری کرد که در نبرد تجاری بین ایالات متحده و چین در نهایت منطق و عقلانیت چیره شود. زنجیره‌ی محصولات گسترده‌ی اپل در چین متمرکز شده است و تعرفه‌ها ضربه‌ی بدی به این شرکت وارد خواهند کرد. ابتدای امسال، یک روزنامه‌ی متعلق به حزب کمونیست چین از اپل به عنوان شرکتی یاد کرد که در صورت وقوع جنگ تجاری بین آمریکا و چین، بیشترین آسیب را خواهد دید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین